There is a much better chance to politically establish a strategy in your company if strategy development is already tactically thought-out and all involved persons are included in an intelligent manner. This book demonstrates how to shape this process to ensure that a sustainable strategy is generated that ensures economic stability, uniquely positions the company and can readily be implemented. After all, strategy for its own sake is worthless - what counts is implementation and results. The centre stage of strategy process is taken by the intelligent use and combination of methodological…mehr
There is a much better chance to politically establish a strategy in your company if strategy development is already tactically thought-out and all involved persons are included in an intelligent manner. This book demonstrates how to shape this process to ensure that a sustainable strategy is generated that ensures economic stability, uniquely positions the company and can readily be implemented. After all, strategy for its own sake is worthless - what counts is implementation and results. The centre stage of strategy process is taken by the intelligent use and combination of methodological tools. Numerous case studies from enterprises and medium-sized businesses illustrate strategy work in a vivid and clear manner.
Artikelnr. des Verlages: 86154947, 978-3-642-35985-9
2013
Seitenzahl: 228
Erscheinungstermin: 17. Mai 2013
Englisch
Abmessung: 241mm x 160mm x 17mm
Gewicht: 455g
ISBN-13: 9783642359859
ISBN-10: 364235985X
Artikelnr.: 36859128
Autorenporträt
Matthias Kolbusa ist als Redner, Denker und Unternehmer nicht nur Mitglied des Club of Rome, sondern hat auch schon seine Karriere früh begonnen. Bereits mit 14 Jahren gründete er sein erstes Unternehmen. Es folgten eine Karriere in einer internationalen Beratungsfirma und eigene Firmengründungen, die teilweise florierten, teilweise scheiterten. Gerade das Scheitern festigte seine Haltung und führte zum Erfolg. Heute ist Matthias Kolbusa als Unternehmer tätig und berät u. a. das Top-Management zahlreicher DAX-30-Unternehmen.
Inhaltsangabe
Chapter 1. The Strategy Scout - Signposts through the Jungle.- Chapter2. The right trail to cross the Strategy Jungle.- Chapter 3. Setting a course for strategy implementation.
Chapter 1. The Strategy Scout - Signposts through the Jungle.- Chapter2. The right trail to cross the Strategy Jungle.- Chapter 3. Setting a course for strategy implementation.
Chapter 1. The Strategy Scout - Signposts through the Jungle.- Chapter2. The right trail to cross the Strategy Jungle.- Chapter 3. Setting a course for strategy implementation.
Chapter 1. The Strategy Scout - Signposts through the Jungle.- Chapter2. The right trail to cross the Strategy Jungle.- Chapter 3. Setting a course for strategy implementation.
Es gelten unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen: www.buecher.de/agb
Impressum
www.buecher.de ist ein Internetauftritt der buecher.de internetstores GmbH
Geschäftsführung: Monica Sawhney | Roland Kölbl | Günter Hilger
Sitz der Gesellschaft: Batheyer Straße 115 - 117, 58099 Hagen
Postanschrift: Bürgermeister-Wegele-Str. 12, 86167 Augsburg
Amtsgericht Hagen HRB 13257
Steuernummer: 321/5800/1497