24,99 €
inkl. MwSt.
Versandkostenfrei*
Versandfertig in 6-10 Tagen
  • Gebundenes Buch

Dieses Werk wurde innerhalb von 45 Jahren entwickelt. Es revolutioniert das Konzept der Klangschöpfung durch modale Bewegung. Mit dieser Theorie ist eine völlig neue Betrachtung von Harmonien möglich. Die symmetrische Wurzel kommt in vielen Modi vor, mithilfe derer Tritoni oder übermäßige Dreiklänge gestaltet werden können. Diese Vorgehensweise bringt einen logischen Ablauf und eine neue Form von Harmonien in die Musik. Auch die Erweiterung von Modi durch die Überlagerung von musikalischen Einheiten spielt dabei eine Rolle.
This book has been written over a 45 year period. It revolutinizes
…mehr

Produktbeschreibung
Dieses Werk wurde innerhalb von 45 Jahren entwickelt. Es revolutioniert das Konzept der Klangschöpfung durch modale Bewegung. Mit dieser Theorie ist eine völlig neue Betrachtung von Harmonien möglich. Die symmetrische Wurzel kommt in vielen Modi vor, mithilfe derer Tritoni oder übermäßige Dreiklänge gestaltet werden können. Diese Vorgehensweise bringt einen logischen Ablauf und eine neue Form von Harmonien in die Musik. Auch die Erweiterung von Modi durch die Überlagerung von musikalischen Einheiten spielt dabei eine Rolle.

This book has been written over a 45 year period. It revolutinizes the concept of pitch relation through modal movement. A reestablishment of harmony is possible with the realization of this theory. A symmetrical root appears in many modes which can be utilized to pattern tritones or augmented triads. This brings a logic into music and a new form for harmony. Also, the expansion upon modes with the superimposition of musical unities is discussed.
Autorenporträt
Paul Amrod received his musical education at the world-renowned Juilliard School. In 1980 after a seven year tour through the New Yorker Jazz scene and as the opening band for such acts as Janis Joplin, The Paul Butterfield Blues Band, NRBQ, he returned to Juilliard and closed out with a Masters Degree, majoring in Composition. He began a tour of Europe in 1981 and decided to stay in Germany. He continued his musical career performing and monitoring a solo performance called "The History of the Jazz Piano" . Then as a musical director for various shows in German theaters. He was engaged in Kaiserslautern, Mainz, Hagen and Saarbrücken. In 1992 he resituated in Constance. From 2002 till 2014 he worked as the Musical Director for the theater of Constance. Also in Constance his music was premiered by the Sued West Philharmonic. Also in Cologne and Wuerzburg compositions of Paul's have been performed.