15,95 €
inkl. MwSt.
Versandkostenfrei*
Versandfertig in 1-2 Wochen
  • Broschiertes Buch

Essay from the year 2011 in the subject Didactics - English - Literature, Works, grade: B, Central Connecticut State University (-), course: Children's Literature, language: English, abstract: The Disney movie Tangled is an adaptation of the Grimm's fairy tale "Rapunzel" and tells the story of a girl who is taken away from her biological parents and raised by a woman who keeps her locked away from the world in a tower. When watching the movie, the question arises whether this version can still be considered a fairy tale. A fairy tale is a short story "of supernatural wonders typically…mehr

Produktbeschreibung
Essay from the year 2011 in the subject Didactics - English - Literature, Works, grade: B, Central Connecticut State University (-), course: Children's Literature, language: English, abstract: The Disney movie Tangled is an adaptation of the Grimm's fairy tale "Rapunzel" and tells the story of a girl who is taken away from her biological parents and raised by a woman who keeps her locked away from the world in a tower. When watching the movie, the question arises whether this version can still be considered a fairy tale. A fairy tale is a short story "of supernatural wonders typically depicting the conflict between good and evil, usually focused on characters of royal birth. Most conclude with [...] a happy marriage. [...] the supernatural is a dominant element, whether it be a magical person or a magical object or an enchantment. Sometimes these stories describe the hero's and heroine's life from childhood through the accomplishment of some great deed and then marriage." (Russell 192).
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Autorenporträt
Luisa Liebold, M.A. wurde 1986 in Dresden geboren. Nach dem Abitur ging die Autorin als Au-pair in die USA und entschloss sich kurzerhand ihren Aufenthalt dort um ein weiteres Jahr zu verlängern. Weil sie die Möglichkeiten bilingualen Lehrens und Lernens als zukunftsweisend betrachtete, zog sie anschließend für ein Europalehramtsstudium nach Freiburg im Breisgau und schloss dieses im Jahr 2012 mit dem akademischen Grad Magistra Artium erfolgreich ab. Noch während ihres Studiums sammelte die Autorin zahlreiche Erfahrungen als Kursleiterin spielerischer Englischkurse. Es sind auch diese Erfahrungen, die sie darin bestärken, Sprache und Inhalt in ihrer Schulpraxis stärker zu verknüpfen. Momentan legt sie ihr Referendariat an einer Schule in der Nähe von Heilbronn ab. Sie unterrichtet Englisch, Mathematik bilingual und Deutsch in einer dritten und sechsten Klasse.