A gripping legal thriller from the No.1 Sunday Times bestselling author and creator of Sooley and The Judge's List.
_______________________________________
An innocent man is days from execution. Only a guilty man can save him.
Travis Boyette is a murderer. Nine years ago, he strangled a high-school cheerleader and buried her body so it could never be found. Then, he watched and waited as police arrested Donte Drumm, a local football star with no connection to the crime.
Tried, convicted, and sentenced, Drumm was sent to death row whilst Boyette walked free.
Now, Donte Drumm is four days from execution. But, as Boyette faces his own mortality, he has finally decided to do what's right. He has decided to confess.
But can he convince the state that they are about to execute the wrong man?
_______________________________________
'A master at the art of deft characterisation and the skilful delivery of hair-raising crescendos' - Irish Independent
'John Grisham is the master of legal fiction' - Jodi Picoult
'The best thriller writer alive' - Ken Follett
'John Grisham has perfected the art of cooking up convincing, fast-paced thrillers' - Telegraph
'Grisham is a superb, instinctive storyteller' - The Times
'Grisham's storytelling genius reminds us that when it comes to legal drama, the master is in a league of his own.' - Daily Record
'Masterful - when Grisham gets in the courtroom he lets rip, drawing scenes so real they're not just alive, they're pulsating' - Mirror
'A giant of the thriller genre' - TimeOut
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
_______________________________________
An innocent man is days from execution. Only a guilty man can save him.
Travis Boyette is a murderer. Nine years ago, he strangled a high-school cheerleader and buried her body so it could never be found. Then, he watched and waited as police arrested Donte Drumm, a local football star with no connection to the crime.
Tried, convicted, and sentenced, Drumm was sent to death row whilst Boyette walked free.
Now, Donte Drumm is four days from execution. But, as Boyette faces his own mortality, he has finally decided to do what's right. He has decided to confess.
But can he convince the state that they are about to execute the wrong man?
_______________________________________
'A master at the art of deft characterisation and the skilful delivery of hair-raising crescendos' - Irish Independent
'John Grisham is the master of legal fiction' - Jodi Picoult
'The best thriller writer alive' - Ken Follett
'John Grisham has perfected the art of cooking up convincing, fast-paced thrillers' - Telegraph
'Grisham is a superb, instinctive storyteller' - The Times
'Grisham's storytelling genius reminds us that when it comes to legal drama, the master is in a league of his own.' - Daily Record
'Masterful - when Grisham gets in the courtroom he lets rip, drawing scenes so real they're not just alive, they're pulsating' - Mirror
'A giant of the thriller genre' - TimeOut
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Frankfurter Allgemeine Zeitung | Besprechung von 05.11.2011Pfarrer am Strand
Wie immer bei Grisham wird man schnell in die Geschichte hineingezogen: Bei einem Pfarrer taucht ein Mann auf, der den Mord an einem jungen Mädchen gesteht. Dies tut er deshalb, weil sein Hirntumor den sicheren Tod zur Folge haben wird. Und weil kurz vor dem Lebensende das Gewissen drückt. Denn in der Todeszelle sitzt der falsche Mann, dem ein Geständnis abgepresst wurde. Der Reverend macht sich auf den Weg durch die Instanzen, zunächst will ihm niemand glauben, danach beginnt der Wettlauf mit der Zeit. Der routinierte Krimikonstrukteur Grisham spult die Handlung folgerichtig und hinreichend spannend ab, aber sein stärkstes Werk ist es nicht. Vor allem entwickeln die handelnden Personen kein Leben, sie wirken wie Schablonen. Auch Charles Brauers Stimme bleibt in dieser gekürzten Lesung seltsam angestrengt und bereitet kein wirkliches Hörvergnügen. Insgesamt ordentliche Meterware, Strandlektüre für die Ohren. (John Grisham: "Das Geständnis". Gekürzte Lesung von Charles Brauer. Random House Audio, München 2011. 6 CDs, 470 Min., 19,99 [Euro].)
lüc.
Alle Rechte vorbehalten. © F.A.Z. GmbH, Frankfurt am Main
Wie immer bei Grisham wird man schnell in die Geschichte hineingezogen: Bei einem Pfarrer taucht ein Mann auf, der den Mord an einem jungen Mädchen gesteht. Dies tut er deshalb, weil sein Hirntumor den sicheren Tod zur Folge haben wird. Und weil kurz vor dem Lebensende das Gewissen drückt. Denn in der Todeszelle sitzt der falsche Mann, dem ein Geständnis abgepresst wurde. Der Reverend macht sich auf den Weg durch die Instanzen, zunächst will ihm niemand glauben, danach beginnt der Wettlauf mit der Zeit. Der routinierte Krimikonstrukteur Grisham spult die Handlung folgerichtig und hinreichend spannend ab, aber sein stärkstes Werk ist es nicht. Vor allem entwickeln die handelnden Personen kein Leben, sie wirken wie Schablonen. Auch Charles Brauers Stimme bleibt in dieser gekürzten Lesung seltsam angestrengt und bereitet kein wirkliches Hörvergnügen. Insgesamt ordentliche Meterware, Strandlektüre für die Ohren. (John Grisham: "Das Geständnis". Gekürzte Lesung von Charles Brauer. Random House Audio, München 2011. 6 CDs, 470 Min., 19,99 [Euro].)
lüc.
Alle Rechte vorbehalten. © F.A.Z. GmbH, Frankfurt am Main