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A career retrospective of photographs and stories on social issues such as poverty, drugs, and AIDS by Magnum photographer Eugene Richards.
The Fat Baby is an epic collection of poignant and often controversial stories photographed and written by acclaimed social documentary photographer Eugene Richards. The culmination of a dozen years of reporting, both on and off assignment, these stories, each one different in style and tone, immerse us in the lives of Honduran coffee growers, members of a Kansas City street gang, drought-plagued villagers from Niger, and doctors in an embattled Bosnian…mehr

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Produktbeschreibung
A career retrospective of photographs and stories on social issues such as poverty, drugs, and AIDS by Magnum photographer Eugene Richards.
The Fat Baby is an epic collection of poignant and often controversial stories photographed and written by acclaimed social documentary photographer Eugene Richards. The culmination of a dozen years of reporting, both on and off assignment, these stories, each one different in style and tone, immerse us in the lives of Honduran coffee growers, members of a Kansas City street gang, drought-plagued villagers from Niger, and doctors in an embattled Bosnian hospital. They chronicle the birth of a first child, an explosion of family violence, the struggle of a farming family to hang on to its ancestral home, and the unearthing of a half-hidden grave said to hold the remains of a slave.

Described as having an acute, sometimes hard-edged visual sensibility and a literary voice, Richards writes in order to come to terms with the complexities of what he is observing. At a time when photojournalists are often relegated to illustrating the ideas of others, he persists in interweaving his words and photographs to create boldly narrative stories that bear witness to the dramas of real lives and comment on the times in which we live. Deeply personal and prodigious in scope, The Fat Baby is a tribute to the emotional power of photography and a celebration of storytelling.

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Autorenporträt
Eugene Richards (b.1944) is the one reportage photographer who, tellingly, is most intensely and consistently revered by other reportage photographers. On the basis of his Dorchester Days (also published by Phaidon) he became a member of Magnum Photos in 1978, but left in 1994 to work independently. His style has set the standard and the trend for leading photojournalists such as James Nachtwey and Gilles Peress. A former social worker, there is a political edge to his work, and his treatment of hard-hitting subject matter demonstrates a distinctive and compelling compositional style, combined with an extraordinary ability to get under the skin of his subjects. Accepted and trusted widely, he puts us in the front row of his subjects' fascinating lives.
Rezensionen

Süddeutsche Zeitung - Rezension
Süddeutsche Zeitung | Besprechung von 12.06.2004

Ganz unten: Im Zentrum des Nervenzusammenbruchs
Und morgen wieder zur Beerdigung. Zwei Kollegen hat es in kurzer Zeit erwischt, jetzt auch eine junge Kollegin. Tommy Clarke hat sie nicht sehr gut gekannt, dennoch nimmt ihn die Sache mit. Schlafen kann er in dieser Nacht nicht, er kommt aus dem Grübeln nicht heraus, sitzt noch bis in die Morgenstunden am Küchentisch und poliert seine Schuhe, den Gürtel, den Dienstrevolver. Auch den anderen, den er hinten im Gürtel trägt für alle Fälle. Besonders für jene, bei denen er schon vorher weiß, dass es schwierig werden würde, die Notwehrsituation juristisch sauber zu belegen. Diese Fälle gibt es immer öfter in den nördlichen Stadtteilen von Philadelphia. Und nicht nur dort. Der Wahnsinn ist alltäglich geworden, aber er konnte nicht einmal diejenigen ganz abstumpfen, die hautnah mit ihm leben müssen. Der Fotograf Eugene Richards (The Fat Baby. Phaidon Verlag, Berlin 2004. 432 Seiten, 95 Euro) hat versucht, sich diesem Wahnsinn so weit es geht zu nähern, ohne die Grenze zu heuchlerischem Mitgefühl zu überschreiten. Zumindest nicht mit seiner Kamera, mit der er in Irrenanstalten herumstöbert, in Krankenhäusern und auf Polizeirevieren, in Slum-Hütten und biederen Vororthäuschen. Und obwohl ihm dabei beeindruckende Bildschilderungen gelingen, drängt es ihn, auch all das, was er nicht darstellen konnte, loszuwerden. In Begleittexten, in denen er sich in die Situationen hineinsteigert, sie überhöht, seine Bilddokumente erklären will. Das Abbilden und Vorzeigen genügt ihm nicht, er will den Betrachter überreden, manchmal geradezu zwingen, mehr und genauer zu verstehen, welches Elend sich hinter den scheußlichsten Bildern noch verbirgt. Und davon scheint es ja nie genug zu geben.
mau
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