9,99 €
inkl. MwSt.

Versandfertig in über 4 Wochen
  • Broschiertes Buch

Imagine a world where all the news you see is defined by your salary and who your friends are. Imagine a world where you can't have secrets. Welcome to 2011. Google and Facebook are already feeding you what they think you want to see. This book reveals how this hidden web is starting to control our lives - and shows what we can do about it.

Produktbeschreibung
Imagine a world where all the news you see is defined by your salary and who your friends are. Imagine a world where you can't have secrets. Welcome to 2011. Google and Facebook are already feeding you what they think you want to see. This book reveals how this hidden web is starting to control our lives - and shows what we can do about it.
Autorenporträt
Eli Pariser is a pioneer in online campaigning. He helped start Avaaz.org, one of the world's largest citizen organizations, and is now President of the five-million member MoveOn.org. He's a Senior Fellow at the Roosevelt Institute. He has written for the Washington Post and the Wall Street Journal.
Rezensionen

Frankfurter Allgemeine Zeitung - Rezension
Frankfurter Allgemeine Zeitung | Besprechung von 19.02.2012

Googles Macht

Google, Amazon und Facebook - alle wichtigen Internetfirmen versuchen, unsere Interessen möglichst genau zu treffen: Amazon schlägt Bücher vor, die uns gefallen können. Facebook filtert die unzähligen Nachrichten, die unsere Freunde verschicken. Und Google versucht, die Ergebnisse seiner Internetsuche so anzuordnen, dass sie den Geschmack des Nutzers treffen. Das hat einen großen Nachteil: Wir sehen im Internet immer öfter nur noch das, was sowieso unseren Interessen entspricht. Neue Anregungen bekommen wir kaum. Online-Aktivist Eli Pariser hat mit seinem Buch eine wichtige Debatte aufgegriffen. Ende Februar erscheint das Buch auf Deutsch.

bern.

Eli Pariser: Filter Bubble. Hanser, 19,90 Euro.

Alle Rechte vorbehalten. © F.A.Z. GmbH, Frankfurt am Main