- Gebundenes Buch
- Merkliste
- Auf die Merkliste
- Bewerten Bewerten
- Teilen
- Produkt teilen
- Produkterinnerung
- Produkterinnerung
Through close readings of poems covering the span of Georg Trakl's lyric output, this study traces the evolution of his strangely mild and beautiful vision of the end of days.
Andere Kunden interessierten sich auch für
- Nicole Nicole TheszThe Communicative Event in the Works of Günter Grass155,99 €
- Germans as Victims in the Literary Fiction of the Berlin Republic131,99 €
- Representing the Good German in Literature and Culture After 1945135,99 €
- Tragedy and the Tragic in German Literature, Art, and Thought152,99 €
- Monica JatoFractured Frontiers155,99 €
- Kati TonkinJoseph Roth's March Into History131,99 €
- Nexus 2131,99 €
-
-
-
Through close readings of poems covering the span of Georg Trakl's lyric output, this study traces the evolution of his strangely mild and beautiful vision of the end of days.
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Produktdetails
- Produktdetails
- Verlag: Boydell & Brewer
- Seitenzahl: 278
- Erscheinungstermin: 27. Februar 2020
- Englisch
- Abmessung: 236mm x 159mm x 24mm
- Gewicht: 616g
- ISBN-13: 9781571135889
- ISBN-10: 157113588X
- Artikelnr.: 57576875
- Herstellerkennzeichnung
- Libri GmbH
- Europaallee 1
- 36244 Bad Hersfeld
- 06621 890
- Verlag: Boydell & Brewer
- Seitenzahl: 278
- Erscheinungstermin: 27. Februar 2020
- Englisch
- Abmessung: 236mm x 159mm x 24mm
- Gewicht: 616g
- ISBN-13: 9781571135889
- ISBN-10: 157113588X
- Artikelnr.: 57576875
- Herstellerkennzeichnung
- Libri GmbH
- Europaallee 1
- 36244 Bad Hersfeld
- 06621 890
Richard Millington is Senior Lecturer in German at Victoria University of Wellington (Aotearoa New Zealand). He is the author of Snow from Broken Eyes: Cocaine in the Lives and Works of Three Expressionist Poets (2012).
INTRODUCTION CHAPTER 1: TAPPING THE MELODIES WITHIN: SAMMLUNG 1909 Horror
and Inspiration in Vienna Sammlung 1909 "Die tote Kirche" "Blutschuld"
"Naturtheater" "Von den stillen Tagen" "Herbst" "Das Grauen" "Drei Träume"
"Nachtlied" Characteristics of the Phase-One Poems CHAPTER 2: POETRY THAT
SAYS AND MEANS MORE: GEDICHTE The Origins of Gedichte between Salzburg and
Innsbruck Dating Gedichte: From Reihungsstil to Free Verse "A Bunch of
Wildflowers": Trakl's Arrangement of Gedichte "Musik im Mirabell" "Im
Herbst" "Die Raben" "Heiterer Frühling" "Allerseelen" "Romanze zur Nacht"
"Traum des Bösen" "Winkel am Wald" "Psalm" "Verwandlung" "In ein altes
Stammbuch" "Trompeten" "Helian" "An den Knaben Elis" Characteristics of the
Phase-Two and Early Phase-Three Poems CHAPTER 3: SONGS FROM THE WRONG END
OF HISTORY: SEBASTIAN IM TRAUM Between Melancholy and Drunkenness:
Composing Sebastian im Traum Parallel Arrangements? Röck's Gedichte and
Trakl's Sebastian im Traum "Untergang" "Der Herbst des Einsamen" "Afra"
"Abend in Lans" "Sebastian im Traum" "Verwandlung des Bösen"
"Abendländisches Lied" "Siebengesang des Todes" "Gesang des Abgeschiedenen"
"Vorhölle" Characteristics of the Middle and Late Phase-Three Poems CHAPTER
4: REFLECTIONS OF AN UNHOLY AGE: "VERÖFFENTLICHUNGEN IM BRENNER 1914/15"
The Final Months: Departures, Hopes, Catastrophes "Das Herz" "Die Nacht"
"Im Osten" "Klage" "Grodek" Characteristics of the Phase-Four Poems
AFTERWORD NOTES WORKS CITED INDEX
and Inspiration in Vienna Sammlung 1909 "Die tote Kirche" "Blutschuld"
"Naturtheater" "Von den stillen Tagen" "Herbst" "Das Grauen" "Drei Träume"
"Nachtlied" Characteristics of the Phase-One Poems CHAPTER 2: POETRY THAT
SAYS AND MEANS MORE: GEDICHTE The Origins of Gedichte between Salzburg and
Innsbruck Dating Gedichte: From Reihungsstil to Free Verse "A Bunch of
Wildflowers": Trakl's Arrangement of Gedichte "Musik im Mirabell" "Im
Herbst" "Die Raben" "Heiterer Frühling" "Allerseelen" "Romanze zur Nacht"
"Traum des Bösen" "Winkel am Wald" "Psalm" "Verwandlung" "In ein altes
Stammbuch" "Trompeten" "Helian" "An den Knaben Elis" Characteristics of the
Phase-Two and Early Phase-Three Poems CHAPTER 3: SONGS FROM THE WRONG END
OF HISTORY: SEBASTIAN IM TRAUM Between Melancholy and Drunkenness:
Composing Sebastian im Traum Parallel Arrangements? Röck's Gedichte and
Trakl's Sebastian im Traum "Untergang" "Der Herbst des Einsamen" "Afra"
"Abend in Lans" "Sebastian im Traum" "Verwandlung des Bösen"
"Abendländisches Lied" "Siebengesang des Todes" "Gesang des Abgeschiedenen"
"Vorhölle" Characteristics of the Middle and Late Phase-Three Poems CHAPTER
4: REFLECTIONS OF AN UNHOLY AGE: "VERÖFFENTLICHUNGEN IM BRENNER 1914/15"
The Final Months: Departures, Hopes, Catastrophes "Das Herz" "Die Nacht"
"Im Osten" "Klage" "Grodek" Characteristics of the Phase-Four Poems
AFTERWORD NOTES WORKS CITED INDEX
INTRODUCTION CHAPTER 1: TAPPING THE MELODIES WITHIN: SAMMLUNG 1909 Horror
and Inspiration in Vienna Sammlung 1909 "Die tote Kirche" "Blutschuld"
"Naturtheater" "Von den stillen Tagen" "Herbst" "Das Grauen" "Drei Träume"
"Nachtlied" Characteristics of the Phase-One Poems CHAPTER 2: POETRY THAT
SAYS AND MEANS MORE: GEDICHTE The Origins of Gedichte between Salzburg and
Innsbruck Dating Gedichte: From Reihungsstil to Free Verse "A Bunch of
Wildflowers": Trakl's Arrangement of Gedichte "Musik im Mirabell" "Im
Herbst" "Die Raben" "Heiterer Frühling" "Allerseelen" "Romanze zur Nacht"
"Traum des Bösen" "Winkel am Wald" "Psalm" "Verwandlung" "In ein altes
Stammbuch" "Trompeten" "Helian" "An den Knaben Elis" Characteristics of the
Phase-Two and Early Phase-Three Poems CHAPTER 3: SONGS FROM THE WRONG END
OF HISTORY: SEBASTIAN IM TRAUM Between Melancholy and Drunkenness:
Composing Sebastian im Traum Parallel Arrangements? Röck's Gedichte and
Trakl's Sebastian im Traum "Untergang" "Der Herbst des Einsamen" "Afra"
"Abend in Lans" "Sebastian im Traum" "Verwandlung des Bösen"
"Abendländisches Lied" "Siebengesang des Todes" "Gesang des Abgeschiedenen"
"Vorhölle" Characteristics of the Middle and Late Phase-Three Poems CHAPTER
4: REFLECTIONS OF AN UNHOLY AGE: "VERÖFFENTLICHUNGEN IM BRENNER 1914/15"
The Final Months: Departures, Hopes, Catastrophes "Das Herz" "Die Nacht"
"Im Osten" "Klage" "Grodek" Characteristics of the Phase-Four Poems
AFTERWORD NOTES WORKS CITED INDEX
and Inspiration in Vienna Sammlung 1909 "Die tote Kirche" "Blutschuld"
"Naturtheater" "Von den stillen Tagen" "Herbst" "Das Grauen" "Drei Träume"
"Nachtlied" Characteristics of the Phase-One Poems CHAPTER 2: POETRY THAT
SAYS AND MEANS MORE: GEDICHTE The Origins of Gedichte between Salzburg and
Innsbruck Dating Gedichte: From Reihungsstil to Free Verse "A Bunch of
Wildflowers": Trakl's Arrangement of Gedichte "Musik im Mirabell" "Im
Herbst" "Die Raben" "Heiterer Frühling" "Allerseelen" "Romanze zur Nacht"
"Traum des Bösen" "Winkel am Wald" "Psalm" "Verwandlung" "In ein altes
Stammbuch" "Trompeten" "Helian" "An den Knaben Elis" Characteristics of the
Phase-Two and Early Phase-Three Poems CHAPTER 3: SONGS FROM THE WRONG END
OF HISTORY: SEBASTIAN IM TRAUM Between Melancholy and Drunkenness:
Composing Sebastian im Traum Parallel Arrangements? Röck's Gedichte and
Trakl's Sebastian im Traum "Untergang" "Der Herbst des Einsamen" "Afra"
"Abend in Lans" "Sebastian im Traum" "Verwandlung des Bösen"
"Abendländisches Lied" "Siebengesang des Todes" "Gesang des Abgeschiedenen"
"Vorhölle" Characteristics of the Middle and Late Phase-Three Poems CHAPTER
4: REFLECTIONS OF AN UNHOLY AGE: "VERÖFFENTLICHUNGEN IM BRENNER 1914/15"
The Final Months: Departures, Hopes, Catastrophes "Das Herz" "Die Nacht"
"Im Osten" "Klage" "Grodek" Characteristics of the Phase-Four Poems
AFTERWORD NOTES WORKS CITED INDEX