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Seminar paper from the year 2011 in the subject Business economics - Controlling, grade: 2,0, Rhine-Waal University of Applied Sciences, language: English, abstract: Since the financial crisis in 2008, rating agencies are in the spotlight. Often they were blamed by politicians and economists for causing the crisis, because they rated some financial products with an excellent grade, without exactly knowing what was really behind these products. To understand why and how Credit Rating Agencies like Standard & Poors, Fitch and Moody's rate, we have to look closer at the CRA and their rating in…mehr

Produktbeschreibung
Seminar paper from the year 2011 in the subject Business economics - Controlling, grade: 2,0, Rhine-Waal University of Applied Sciences, language: English, abstract: Since the financial crisis in 2008, rating agencies are in the spotlight. Often they were blamed by politicians and economists for causing the crisis, because they rated some financial products with an excellent grade, without exactly knowing what was really behind these products. To understand why and how Credit Rating Agencies like Standard & Poors, Fitch and Moody's rate, we have to look closer at the CRA and their rating in order to understand how they work. In this research paper I will take a critical look at these institutions. I will talk about the independence of these global oriented enterprises and I will analyze their impact on the financial market and the politics in order to demonstrate why they are so powerful like quoted above.
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Autorenporträt
Jochen Schweizer, geboren 1957 in Heidelberg, war schon in seiner Jugend ein Wildfang. Im Kajak befuhr er die extremsten Flüsse Europas, mit dem Motorrad durchquerte er Afrika und drehte als Stuntman Actionfi lme mit Willy Bogner. 1985 gründete er seine eigene Actionmarketingagentur und etablierte das Bungeejumping in Deutschland. Bis heute sind mehr als eine halbe Millionen Menschen bei Jochen Schweizer Bungee gesprungen. Im Jahr 2003, nach einem tödlichen Unfall, geriet er in eine tiefe Krise. Nach Monaten der Verzweifl ung und des drohenden Konkurses seines Unternehmens fand Schweizer ins Leben zurück. Er begann, seine Abenteuer-Erlebnisse als Geschenke zu verkaufen - und hatte Erfolg. Heute beschäftigt seine Unternehmensgruppe rund 300 Mitarbeiter und bietet mehr als 900 Erlebnisse an, von Bagger fahren bis Candle-Light-Dinners. Jochen Schweizer hat zwei Söhne und lebt in München.