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The Second World War ¿ an unparalleled catastrophe. With millions of victims, destruction and immeasurable suffering. But without this catastrophe, the ¿light freight locomotive¿ of the Deutsche Reichsbahn would probably never have achieved the importance it has today. It would probably never have become the most built steam locomotive in the world. With probably the most modern production logistics of that time and with the help of forced labour, more than 10,000 units were built. After the war they became a decisive factor in the reconstruction of Europe. More than 80 years later traces…mehr

Produktbeschreibung
The Second World War ¿ an unparalleled catastrophe. With millions of victims, destruction and immeasurable suffering. But without this catastrophe, the ¿light freight locomotive¿ of the Deutsche Reichsbahn would probably never have achieved the importance it has today. It would probably never have become the most built steam locomotive in the world. With probably the most modern production logistics of that time and with the help of forced labour, more than 10,000 units were built. After the war they became a decisive factor in the reconstruction of Europe. More than 80 years later traces could be found in at least 25 countries and on three continents. Find out more about the history of this locomotive, which had a major impact on the railways of the continent.
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Autorenporträt
Marc Clement interessiert sich seit seiner Jugend für Dampflokomotiven. Er konnte diese noch vielfach auf den Schienen in Aktion beobachten. Nach dem Bau mehrerer Modelleisenbahnen arbeitet er heute ehrenamtlich im Eisenbahnmuseum Darmstadt und vertieft dort sein Verständnis für die Funktionsweise und den Betrieb von Dampflokomotiven. Eine Modelllokomotive, die er zum Geburtstag geschenkt bekam, weckte sein Interesse an der deutschen Baureihe 50/52, mit der er sich in den folgenden Jahren immer intensiver beschäftigte. Er interessiert sich für alle Aspekte der Eisenbahn, nicht nur für den Dampfbetrieb auf Normalspurbahnen.