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Between 2014 and 2017, the artistic research project "TransCoding - From 'Highbrow Art' to Participatory Culture" encouraged creative participation in multimedia art via social media. Based on the artworks that emerged from the project, Barbara Lüneburg investigates authorship, authority, motivational factors, and aesthetics in participatory art created with the help of web 2.0 technology. The interdisciplinary approach includes perspectives from sociology, cultural and media studies, and offers an exclusive view and analysis from the inside through the method of artistic research. In…mehr

Produktbeschreibung
Between 2014 and 2017, the artistic research project "TransCoding - From 'Highbrow Art' to Participatory Culture" encouraged creative participation in multimedia art via social media. Based on the artworks that emerged from the project, Barbara Lüneburg investigates authorship, authority, motivational factors, and aesthetics in participatory art created with the help of web 2.0 technology. The interdisciplinary approach includes perspectives from sociology, cultural and media studies, and offers an exclusive view and analysis from the inside through the method of artistic research. In addition, the study documents selected community projects and the creation processes of the artworks Slices of Life and Read me.
Autorenporträt
Barbara Lüneburg (Prof. Dr. phil.) ist eine international auftretende Violinistin mit Schwerpunkt in der zeitgenössischen Kunstmusik und Multimediakunst. Ihre Hauptforschungsfelder in der künstlerischen Forschung liegen im Bereich der Performance-Praxis und dabei besonders auf den Gebieten Kollaboration zwischen Performer, Komponist und Promoter, Charisma und Konzertaura sowie partizipative und game-basierte audiovisuelle Kunst. Lüneburg ist Professorin für »Künstlerische Forschung« an der Anton Bruckner Privatuniversität in Linz und leitet die dortigen Doktoratsprogramme.
Rezensionen
»Eine exemplarische Studie über die Möglichkeiten und Herausforderungen von
Artistic Research, die diese_Bezeichnung verdient.« _Thomas Ballhausen, EIKON, 104 (2018) 20181121