Third International Workshops MUSE 2012, Bristol, UK, September 24, 2012, and MSM 2012, Milwaukee, WI, USA, June 25, 2012, Revised Selected Papers Herausgegeben:Atzmueller, Martin; Chin, Alvin; Helic, Denis; Hotho, Andreas
Third International Workshops MUSE 2012, Bristol, UK, September 24, 2012, and MSM 2012, Milwaukee, WI, USA, June 25, 2012, Revised Selected Papers Herausgegeben:Atzmueller, Martin; Chin, Alvin; Helic, Denis; Hotho, Andreas
This book constitutes the thoroughly refereed joint post-proceedings of the Third International Workshop on Mining Ubiquitous and Social Environments, MUSE 2012, held in Bristol, UK, in September 2012, and the Third International Workshop on Modeling Social Media, MSM 2012, held in Milwaukee, WI, USA, in June 2012. The 8 full papers included in the book are revised and significantly extended versions of papers submitted to the workshops. They cover a wide range of topics organized in three main themes: communities and group structure in ubiquitous social media; ubiquitous modeling and aspects of social interactions and influence.…mehr
This book constitutes the thoroughly refereed joint post-proceedings of the Third International Workshop on Mining Ubiquitous and Social Environments, MUSE 2012, held in Bristol, UK, in September 2012, and the Third International Workshop on Modeling Social Media, MSM 2012, held in Milwaukee, WI, USA, in June 2012. The 8 full papers included in the book are revised and significantly extended versions of papers submitted to the workshops. They cover a wide range of topics organized in three main themes: communities and group structure in ubiquitous social media; ubiquitous modeling and aspects of social interactions and influence.
Prof. Dr. Andreas Hotho ist seit Dezember 2009 Professor an der Universität Würzburg und leitet die Forschungsgruppe für Data Mining und Information Retrieval an der Fakultät für Mathematik und Informatik. Seit 2011 ist er Mitglied des L3S. Er studierte bis 1998 Wirtschaftsinformatik an der Technischen Universität Braunschweig. Von 1999 bis 2004 war er wissenschaftlicher Mitarbeiter am Institut für Angewandte Informatik und Formale Beschreibungsverfahren an der Universität Karlsruhe. Dort promovierte er im Bereich Text Mining, Data Mining und Semantic Web und wendete diese Methoden auch zur Kundensegmentierung bei der Deutschen Telekom AG an. Von April 2004 bis Dezember 2009 war er wissenschaftlicher Assistent an der Universität Kassel und beschäftigte sich dort u.a. mit den Themen Semantic Web Mining, Ontology Learning und Web 2.0 im speziellen Social-Bookmarking- und Tagging-Systeme. Seit Ende 2005 leitet er die Entwicklung des bekannten Publikationsverwaltungssystems BibSonomy.
Aktuell forscht er im Bereich Web Science mit Fokus auf der Analyse von Daten aus sozialen Netzen und Sensor Daten, die in ubiquitären Systemen in Kombination mit Nutzerinformationen entstehen. In der Vergangenheit organisierte er verschiedene Workshops auf der Schnittstelle zwischen Semantic Web, Web 2.0 und Data Mining, häufig in Verbindung mit den Tagungen ECML PKDD, KDD und ESWC.
Inhaltsangabe
How to Carve up the World: Learning and Collaboration for Structure Recommendation.- A Topological Approach for Detecting Twitter Communities with Common Interests.- Using Geographic Cost Functions to Discover Vessel Itineraries from AIS Messages.- Social Media as a Source of Sensing to Study City Dynamics and Urban Social Behavior: Approaches, Models and Opportunities.- An Analysis of Interactions within and between Extreme Right Communities in Social Media.- Who will Interact with Whom? A Case-Study in Second Life Using Online Social Network and Location-Based Social Network Features to Predict Interactions between Users.- Identifying Influential Users by Their Postings in Social Networks.- Modeling a Web Forum Ecosystem into an Enriched Social Graph.
How to Carve up the World: Learning and Collaboration for Structure Recommendation.- A Topological Approach for Detecting Twitter Communities with Common Interests.- Using Geographic Cost Functions to Discover Vessel Itineraries from AIS Messages.- Social Media as a Source of Sensing to Study City Dynamics and Urban Social Behavior: Approaches, Models and Opportunities.- An Analysis of Interactions within and between Extreme Right Communities in Social Media.- Who will Interact with Whom? A Case-Study in Second Life Using Online Social Network and Location-Based Social Network Features to Predict Interactions between Users.- Identifying Influential Users by Their Postings in Social Networks.- Modeling a Web Forum Ecosystem into an Enriched Social Graph.
Es gelten unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen: www.buecher.de/agb
Impressum
www.buecher.de ist ein Internetauftritt der buecher.de internetstores GmbH
Geschäftsführung: Monica Sawhney | Roland Kölbl | Günter Hilger
Sitz der Gesellschaft: Batheyer Straße 115 - 117, 58099 Hagen
Postanschrift: Bürgermeister-Wegele-Str. 12, 86167 Augsburg
Amtsgericht Hagen HRB 13257
Steuernummer: 321/5800/1497