Marktplatzangebote
2 Angebote ab € 9,99 €
  • Broschiertes Buch

Der unternehmerische Erfolg wird heute an der Zunahme des "Shareholder Value" gemessen. Ein internationales Team führender Experten von McKinsey & Company hat einen Leitfaden zusammengestellt, wie sich Unternehmen dieser Herausforderung stellen können. Das Buch basiert auf der Erfahrung aus Hunderten von strategischen und operativen Projekten in der chemischen Industrie sowie Erkenntnissen aus umfangreichen internen Forschungsprojekten.
Alle wesentlichen Einflussfaktoren, denen sich ein Chemieunternehmen in einer sich immer schneller wandelnden Geschäftswelt stellen muss, werden detailliert
…mehr

Produktbeschreibung
Der unternehmerische Erfolg wird heute an der Zunahme des "Shareholder Value" gemessen. Ein internationales Team führender Experten von McKinsey & Company hat einen Leitfaden zusammengestellt, wie sich Unternehmen dieser Herausforderung stellen können. Das Buch basiert auf der Erfahrung aus Hunderten von strategischen und operativen Projekten in der chemischen Industrie sowie Erkenntnissen aus umfangreichen internen Forschungsprojekten.
Alle wesentlichen Einflussfaktoren, denen sich ein Chemieunternehmen in einer sich immer schneller wandelnden Geschäftswelt stellen muss, werden detailliert beschrieben: Welchen Einfluss haben die Kapitalmärkte auf strategische Entscheidungen in der chemischen Industrie? Wie kann ein Unternehmen optimal auf diesen Einfluss reagieren? Wie lassen sich diese Strategien erfolgreich umsetzen? Die Autoren untersuchen innovative und traditionelle Methoden zur Schaffung von Unternehmenswert und geben maßgebliche Informationen zur Umsetzung der Strategien. Sie gehen intensiv auf aktuelle Fragen und Entwicklungen ein, wie etwa die Rolle von E-Commerce, Biotechnologie und von branchenfremden Investoren.
Das Buch ist zwar hauptsächlich für Manager in der chemischen Industrie geschrieben, doch diese umfassende Einführung ist auch hochinteressant für Wissenschaftler, Ingenieure, Studenten und andere, die sich mit Management-Fragen in der Chemiebranche oder in verwandten Industrien auseinandersetzen.

Today's Chemical Industry: Which Way is Up?
Today's Challenge - Value Creation
Strategic Choices for the Chemical Industry in the New Millenium
Managing Commodity Portfolios
How to Succeed in the Rapidly Maturing Specialty Chemicals Industry
Chemical Companies and Biotechnology
The Impact of E-Commerce on the Chemical Industry
The Alchemy of Leveraged Buyouts
Revitalizing Innovation
Managing the Organizational Context
Creating an Entrepreneurial Procurement Organization
Achieving Excellence in Production
A Customer-centric Approach to Sales and Marketing
The Role of Mergers and Acquisitions
The Delicate Game of Post-merger Management
Cyclicality: Trying to Manage the Unmanageable
Index

Corporate performance has increasingly come to be judged by shareholder value in the last few years, and chemical companies are among those embracing the trend. Written by an international team of leading experts from the prestigious top management consultancy McKinsey & Company, this book provides a guide to value creation for chemical companies which is based on first-hand experience gained in hundreds of strategic and operational consulting engagements in the industry, as well as extensive research projects.
The book discusses today's challenges in an ever more rapidly changing business world. What is the relevance of capital markets to strategic decision making in chemical companies? What strategic paradigms currently apply to the industry? How can the selected strategies be implemented successfully? This book presents a detailed examination of innovative and traditional ways to create value, and offers authoritative information on the required management approaches. It includes some important recently emerging aspects such as the impact of e-commerce, biotechnology, and the role of financial investors.
Although mainly directed at managers in the chemical industry, the knowledge contained in this comprehensive introduction to the area has sufficient general validity to benefit scientists, engineers, investors, students, and anyone else dealing with management issues in this and related fields.

Today's Chemical Industry: Which Way is Up?
Today's Challenge - Value Creation
Strategic Choices for the Chemical Industry in the New Millenium
Managing Commodity Portfolios
How to Succeed in the Rapidly Maturing Specialty Chemicals Industry
Chemical Companies and Biotechnology
The Impact of E-Commerce on the Chemical Industry
The Alchemy of Leveraged Buyouts
Revitalizing Innovation
Managing the Organizational Context
Creating an Entrepreneurial Procurement Organization
Achieving Excellence in Production
A Customer-centric Approach to Sales and Marketing
The Role of Mergers and Acquisitions
The Delicate Game of Post-merger Management
Cyclicality: Trying to Manage the Unmanageable
Index