The "Advertising Dictionary", containing 3,000 headwords in German, English and French, is intended to be a compact aid to communication between individuals involved in advertising and publicity in the three largest language areas in the Western world. Those terms were included which were assumed to be needed by communications specialists whose mother tongue is either German, English or French.
The "Advertising Dictionary", containing 3,000 headwords in German, English and French, is intended to be a compact aid to communication between individuals involved in advertising and publicity in the three largest language areas in the Western world. Those terms were included which were assumed to be needed by communications specialists whose mother tongue is either German, English or French.Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Wolfgang J. Koschnick studierte Volkswirtschaft und Politische Wissenschaften in Kiel, Houston und Berlin. Er arbeitete als Journalist in Deutschland und den USA und war lange Jahre Mitarbeiter des Instituts für Demoskopie Allensbach. Später ging er als Chefredakteur der Zeitschrift "Horizont Advertising Age" nach Frankfurt am Main und als Chefredakteur der Medienzeitschriften "ZV + ZV" und "Copy" nach Düsseldorf. Er ist seit über 20 Jahren als Unternehmensberater, Fachjournalist und Buchautor selbstständig. Koschnick hat über 40 anerkannte wissenschaftliche Nachschlagewerke aus den Bereichen Management, Marketing, Marktkommunikation, Markt-. Media- und Sozialforschung geschrieben.