Die Wharton Business School ist die älteste Institution ihrer Art in Amerika und eine der bestangesehenen der Welt. Ein Expertenteam aus fünf verschiedenen Fachgebieten in Wharton diskutiert hier eine der wichtigsten Fragen für ein Unternehmen der Gegenwart - die Sicherung der Wettbewerbsfähigkeit. Neueste Konzepte kreativer Strategien werden vorgestellt.
Die Wharton Business School ist die älteste Institution ihrer Art in Amerika und eine der bestangesehenen der Welt. Ein Expertenteam aus fünf verschiedenen Fachgebieten in Wharton diskutiert hier eine der wichtigsten Fragen für ein Unternehmen der Gegenwart - die Sicherung der Wettbewerbsfähigkeit. Neueste Konzepte kreativer Strategien werden vorgestellt.
GEORGE S. DAY, PhD, is a marketing professor at The Wharton School. He is widely recognized as the father of market-driven strategy. DAVID J. REIBSTEIN, PhD, is a marketing professor at The Wharton School. He is the leading scholar in the field of competitive marketing strategy.
Inhaltsangabe
Partial table of contents: UNDERSTANDING ADVANTAGES IN A CHANGING COMPETITIVE ENVIRONMENT. Assessing Competitive Arenas: Who Are Your Competitors? (G. Day). Technology-Driven Environmental Shifts and the Sustainable Competitive Disadvantage of Previously Dominant Companies (R. Clemons). ANTICIPATING COMPETITORS' ACTIONS. Game Theory and Competitive Strategy (T. Ho & K. Weigelt). Anticipating Reactions: Factors That Shape Competitor Responses (S. Venkataraman, et al.). Understanding Competitive Relationships (J. Raju & A. Roy). FORMULATING DYNAMIC COMPETITIVE STRATEGIES. Preemptive Strategies (J. Wind). Signaling to Competitors (O. Heil et al.). CHOOSING AMONG ALTERNATIVE COMPETITIVE STRATEGIES. Using Conjoint Analysis to View Competitive Interaction through the Customer's Eyes (P. Green & A. Krieger). Notes. Index.
Partial table of contents: UNDERSTANDING ADVANTAGES IN A CHANGING COMPETITIVE ENVIRONMENT. Assessing Competitive Arenas: Who Are Your Competitors? (G. Day). Technology-Driven Environmental Shifts and the Sustainable Competitive Disadvantage of Previously Dominant Companies (R. Clemons). ANTICIPATING COMPETITORS' ACTIONS. Game Theory and Competitive Strategy (T. Ho & K. Weigelt). Anticipating Reactions: Factors That Shape Competitor Responses (S. Venkataraman, et al.). Understanding Competitive Relationships (J. Raju & A. Roy). FORMULATING DYNAMIC COMPETITIVE STRATEGIES. Preemptive Strategies (J. Wind). Signaling to Competitors (O. Heil et al.). CHOOSING AMONG ALTERNATIVE COMPETITIVE STRATEGIES. Using Conjoint Analysis to View Competitive Interaction through the Customer's Eyes (P. Green & A. Krieger). Notes. Index.
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