24,90 €
inkl. MwSt.
Versandkostenfrei*
Versandfertig in über 4 Wochen
  • Gebundenes Buch

The author lived in Ireland for about ten years in the 90s of the last millennium. During this time, the stories of the planned book series were written down. These stories mix fact and fiction. It is about the traditional storytelling of the old days in Ireland. The idea came to him at a storytelling festival in the small western Irish town of Kiltimagh, which he attended for the first time. However, he got his inspiration from the stories told by the people around the crackling peat fires, which conjured up a mystical atmosphere to accompany the stories.In this first volume of the planned…mehr

Produktbeschreibung
The author lived in Ireland for about ten years in the 90s of the last millennium. During this time, the stories of the planned book series were written down. These stories mix fact and fiction. It is about the traditional storytelling of the old days in Ireland. The idea came to him at a storytelling festival in the small western Irish town of Kiltimagh, which he attended for the first time. However, he got his inspiration from the stories told by the people around the crackling peat fires, which conjured up a mystical atmosphere to accompany the stories.In this first volume of the planned series, there are three frame stories into which these tales are incorporated. It is about self-awareness and love, prejudice and courage as well as death and how to deal with it. Above all, however, it is about storytelling itself:The first story in this volume takes place in one of my two favourite pubs, Lil's Bar, by a crackling peat fire. Where else? As the only guest at that time of day, he is allowed to write a story at the regulars' table. The title story is born. It is about a strange encounter with an old man who expresses an equally strange wish. The attentive reader will not fail to notice that the narrator encounters himself.By the time he has finished the story, the pub has filled up with guests and the regulars invite him to stay at the pub to tell the story he has written down. Afterwards, the men at the regulars' table discuss the story and quickly guess its meaning. As they liked the story, they ask the storyteller if he can tell more stories.___The firebird the next story. It is a mythology of being. What happens when the evolutionary model "Homo Sapiens" fails. ___The third tells of the nomad girl Saóirse, who has just turned sixteen. At the start of a storytelling festival at the weekend, she is allowed to gain unaccompanied experience in the small town of Kiltimagh for the first time. It is a time full of stories and Saóirse learns about love. Watching over all of this is the wise old Méabh, who advises the girl to listen only to the call of her heart. This is not so easy, but as a result she ends up making a difficult and painful decision.___In the third story, an overtired driver is travelling west towards Galway along the sometimes-narrow roads. As he is about to fall asleep, he leaves the road to rest. In the darkness, someone knocks on the rear window and asks for a lift in accent-free German. During the journey, he recognises a former best friend from his youth in the person who got on the train, and a journey back in time to a repressed past begins.___Finally, the reader learns the story of a storyteller who has forgotten how to tell stories. Then the protagonist suddenly finds himself in the role of an executioner.
Autorenporträt
Erich Romberg wurde 1950 in Essen geboren und wuchs im Ruhrgebiet auf. In seiner Erinnerung sind noch zerbombte Häuser der Nachkriegszeit, die er mit seinem Vater aufsuchte, um Dachbalken für Feuerholz herauszuholen. Die Familie kam gerade so über die Runden. Dann kam die Wirtschaftswunderzeit und in der Erinnerung verschwinden nach und nach die Ruinen und die vielen freien Felder wurden mit neuen Häusern bedeckt. Von der Volksschule blieb ihm nur in Erinnerung, dass die meisten Lehrer die Kinder prügelten und ein Referendar seinen Aufsatz über einen Waldspaziergang der Klasse vorlas, um exemplarisch zu zeigen, wie man es macht. Es war die erste Eins für ihn und eine Genugtuung, denn sein Klassenlehrer hielt ihn für einen Jungen, der es zu nichts bringen werde. Zum Sitzenbleiben hatte es aber nie gereicht. Von dieser Art Lehrer gab es damals noch einige. Nach einer Handwerkslehre zog es den Aufsatzschreiber zur Schule zurück, einem Abendgymnasium im Ruhrgebiet. Hier lernte er staunend die schönen Dinge des Geistes kennen. Obwohl er eigentlich etwas ganz anderes machen wollte, hat er Physik studiert. Als Physiker forschte er eine Weile in verschiedenen Bereichen und wurde zuletzt Gutachter für Luftreinhaltung und Lokalklima. Schreiben hatte ihn die ganze Zeit begleitet, es war sein Bedürfnis, persönliche Erkenntnisse und Gefühle in Lyrik und Geschichten zu packen. Er lernte die Eigendynamik kennen, die Geschichten annehmen, wenn man sie einfach aufschreibt. Sie entwickeln ein Eigenleben und der Schreibende weiß vorher nicht, was am Ende herauskommt, so war es zumindest bei ihm. Spontan, wie er seine Geschichten schrieb, beendete er auch sein bisheriges Leben und zog nach Irland, das er in den zwei Jahren davor im Urlaub mit dem Fahrrad umrundete. Bei seinem ersten Urlaub lernte er Kiltimagh kennen. Von einem irischen Freund aus Deutschland mietete er nach seinem 2. Urlaub in Irland gleich für fünf Jahre das Haus in Kiltimagh. Dort fand er Muße zum Schreiben und Windsurfen, was er gleichermaßen gerne machte. Über seine online veröffentlichte Literatur lernte er auch seine heutige Frau kennen. Heute lebt der Autor mit ihr und seinem minderjährigen Sohn in einem Dorf in Sachsen-Anhalt. Der Gedanke, seinen Kindern Bücher zu hinterlassen erschien ihm zunehmend reizvoll. Er selbst weiß von seinem Vater kaum etwas, da dieser ihm von seiner Vergangenheit nur wenig erzählt hat. Es war wohl die kollektive Sprachlosigkeit dieser Generation.