Winning Strategies in a Deconstructing World
Herausgegeben:Bresser, Rudi K. F.; Hitt, Michael A.; Nixon, Robert D.; Heuskel, Dieter
Winning Strategies in a Deconstructing World
Herausgegeben:Bresser, Rudi K. F.; Hitt, Michael A.; Nixon, Robert D.; Heuskel, Dieter
- Gebundenes Buch
- Merkliste
- Auf die Merkliste
- Bewerten Bewerten
- Teilen
- Produkt teilen
- Produkterinnerung
- Produkterinnerung
Das Ende des 19. Jahrhunderts sah den Aufbau der vertikal integrierten Wertkette - der Inbegriff des modernen Unternehmens -, und das Ende des 20. Jahrhunderts ist Zeuge ihres Abbaus. Dieser Abbau hat für das strategische Management eines Unternehmens gravierende Auswirkungen. Dieses Buch - der neueste Band der Reihe 'Strategic Management Series' - untersucht, welche Auswirkungen der Abbau der Wertkette auf die Unternehmensstrategie hat, wie sich das strategische Denken verändert und welche Maßnahmen notwendig sind, um mit den daraus resultierenden Herausforderungen und Chancen umzugehen.…mehr
- Michael A. Hitt / Joan E. Ricart I Costa / Robert D. Nixon (Hgg.)New Managerial Mindsets186,99 €
- Michael A. Hitt / Joan E. Ricart I Costa / Robert D. Nixon (Hgg.)Managing Strategically in an Interconnected World186,99 €
- David A. AakerDeveloping Business Strategies58,99 €
- Constantinos C. MarkidesGame-Changing Strategies26,99 €
- Wayne W. EckersonPerformance Dashboards43,99 €
- Peter SchwartzArt of the Long View31,99 €
- Cinzia ParoliniThe Value Net107,99 €
-
-
-
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
- Produktdetails
- The Stratetic Management Series
- Verlag: Wiley & Sons
- 1. Auflage
- Seitenzahl: 336
- Erscheinungstermin: 19. Dezember 2000
- Englisch
- Abmessung: 235mm x 157mm x 24mm
- Gewicht: 596g
- ISBN-13: 9780471496878
- ISBN-10: 0471496871
- Artikelnr.: 09195817
- Herstellerkennzeichnung
- Libri GmbH
- Europaallee 1
- 36244 Bad Hersfeld
- 06621 890
- The Stratetic Management Series
- Verlag: Wiley & Sons
- 1. Auflage
- Seitenzahl: 336
- Erscheinungstermin: 19. Dezember 2000
- Englisch
- Abmessung: 235mm x 157mm x 24mm
- Gewicht: 596g
- ISBN-13: 9780471496878
- ISBN-10: 0471496871
- Artikelnr.: 09195817
- Herstellerkennzeichnung
- Libri GmbH
- Europaallee 1
- 36244 Bad Hersfeld
- 06621 890
Series Preface xi
1 The Deconstruction of Integrated Value Chains: Practical and Conceptual
Challenges 1
Rudi K. F. Bresser, Dieter Heuskel, Robert D. Nixon
Section I: Antecedents and Outcomes of Value Chain Deconstruction 23
2 Product and Process Technological Change and the Adoption of Modular
Organizational Forms 25
Melissa A. Schilling, Cassandra E. Vasco
3 Managing the Unmanageable - Strategic Balancing in Industries
Characterized by Encompassing Change 51
Maria Bengtsson, Carin Holmquist
4 Hidden in Plain Sight: Hybrid Diversification, Economic Performance, and
"Real Options" in Corporate Strategy 77
Michael E. Raynor
5 The Virtual Reconstruction of Value Chains: Complementary Process
Innovation in the Biopharmaceutical Industry 107
Frank T. Rothaermel
6 Development Webs: A New Paradigm for Product Development 135
Nancy Staudenmayer, Mary Tripsas, Christopher Tucci
7 Playing to Win: The Role of Competitive Disruption and Aggressiveness 163
Walter J. Ferrier
8 Dealing with Deconstruction 191
Sebastian Ehrensberger, Frank Opelt, Harald Rubner, Armin Schmiedeberg
9 Strategies for Unstructured Competitive Environments: Using Scarce
Resources to Create New Markets 201
James A. Robins, Margarethe F. Wiersema
Section II: Knowledge and Competitive Advantage 221
10 Knowledge Characteristics and Competitive Advantage: An Empirical
Investigation 223
Susan K. McEvily, Bala Chakravarthy
11 Deconstructing a Knowledge-Based Advantage: Rent Generation, Rent
Appropriation, and "Performance" in Investment Banking 245
Aya S. Chacar, Russell W. Coff
12 Competitive Advantage from Knowledge Spillovers: Implications of the
Network Economy 267
Brian McGrath, Rita Gunther McGrath
13 Young Firm Growth: An Analysis of Strategy and Context 289
Stewart Thornhill, Raphael Amit
Index 309
Series Preface xi
1 The Deconstruction of Integrated Value Chains: Practical and Conceptual
Challenges 1
Rudi K. F. Bresser, Dieter Heuskel, Robert D. Nixon
Section I: Antecedents and Outcomes of Value Chain Deconstruction 23
2 Product and Process Technological Change and the Adoption of Modular
Organizational Forms 25
Melissa A. Schilling, Cassandra E. Vasco
3 Managing the Unmanageable - Strategic Balancing in Industries
Characterized by Encompassing Change 51
Maria Bengtsson, Carin Holmquist
4 Hidden in Plain Sight: Hybrid Diversification, Economic Performance, and
"Real Options" in Corporate Strategy 77
Michael E. Raynor
5 The Virtual Reconstruction of Value Chains: Complementary Process
Innovation in the Biopharmaceutical Industry 107
Frank T. Rothaermel
6 Development Webs: A New Paradigm for Product Development 135
Nancy Staudenmayer, Mary Tripsas, Christopher Tucci
7 Playing to Win: The Role of Competitive Disruption and Aggressiveness 163
Walter J. Ferrier
8 Dealing with Deconstruction 191
Sebastian Ehrensberger, Frank Opelt, Harald Rubner, Armin Schmiedeberg
9 Strategies for Unstructured Competitive Environments: Using Scarce
Resources to Create New Markets 201
James A. Robins, Margarethe F. Wiersema
Section II: Knowledge and Competitive Advantage 221
10 Knowledge Characteristics and Competitive Advantage: An Empirical
Investigation 223
Susan K. McEvily, Bala Chakravarthy
11 Deconstructing a Knowledge-Based Advantage: Rent Generation, Rent
Appropriation, and "Performance" in Investment Banking 245
Aya S. Chacar, Russell W. Coff
12 Competitive Advantage from Knowledge Spillovers: Implications of the
Network Economy 267
Brian McGrath, Rita Gunther McGrath
13 Young Firm Growth: An Analysis of Strategy and Context 289
Stewart Thornhill, Raphael Amit
Index 309