24,00 €
Statt 30,00 €**
24,00 €
inkl. MwSt.
**Preis der gedruckten Ausgabe (Broschiertes Buch)
Sofort per Download lieferbar
payback
0 °P sammeln
24,00 €
Statt 30,00 €**
24,00 €
inkl. MwSt.
**Preis der gedruckten Ausgabe (Broschiertes Buch)
Sofort per Download lieferbar

Alle Infos zum eBook verschenken
payback
0 °P sammeln
Als Download kaufen
Statt 30,00 €****
24,00 €
inkl. MwSt.
**Preis der gedruckten Ausgabe (Broschiertes Buch)
Sofort per Download lieferbar
payback
0 °P sammeln
Jetzt verschenken
Statt 30,00 €****
24,00 €
inkl. MwSt.
**Preis der gedruckten Ausgabe (Broschiertes Buch)
Sofort per Download lieferbar

Alle Infos zum eBook verschenken
payback
0 °P sammeln
  • Format: PDF

The interplay of physical reality and media environments is getting enhanced by new technological innovations. We are living in the age of digital aesthetics and there is a need for individual, cultural or social forms and variations of media literacy. This book seeks the limits of media literacies, and to go beyond them. »Beyond Media Literacy« contributes to the wide range of the media literacy discourse with approaches in modern media theory, philosophy, art and film theory, computer graphics as well as the complex range of modern aesthetics. This volume monitors and discusses the relation…mehr

  • Geräte: PC
  • ohne Kopierschutz
  • eBook Hilfe
  • Größe: 12.14MB
Produktbeschreibung
The interplay of physical reality and media environments is getting enhanced by new technological innovations. We are living in the age of digital aesthetics and there is a need for individual, cultural or social forms and variations of media literacy. This book seeks the limits of media literacies, and to go beyond them. »Beyond Media Literacy« contributes to the wide range of the media literacy discourse with approaches in modern media theory, philosophy, art and film theory, computer graphics as well as the complex range of modern aesthetics. This volume monitors and discusses the relation of media and literacy in the context of media as environments with effects on psyche and society.

Dieser Download kann aus rechtlichen Gründen nur mit Rechnungsadresse in A, B, BG, CY, CZ, D, DK, EW, E, FIN, F, GR, H, IRL, I, LT, L, LR, M, NL, PL, P, R, S, SLO, SK ausgeliefert werden.

Autorenporträt
Prof. Dr. Lars C. Grabbe studierte Philosophie, Soziologie und Neue Deutsche Literaturwissenschaft und Medienwissenschaften an der Christian-Albrechts-Universität zu Kiel. 2011 promovierte er an der Technischen Universität Chemnitz zu »Georg Simmels Objektwelt. Verstehensmodelle zwischen Geschichtsphilosophie und Ästhetik.« Ab 2010 war er Lehrbeauftragter für »Theorie und Geschichte symbolischer Formen« am Institut für Kunst-, Design- und Medienwissenschaften der Muthesius-Kunsthochschule in Kiel. 2014 wechselte er zudem an den Fachbereich Design der Fachhochschule Münster als Dozent für Medientheorie und Kommunikation. Dort ist er seit Juni 2017 Professor für Theorie der Wahrnehmung, Kommunikation und Medien. Forschungsschwerpunkte: Phänosemiose, Medientheorie und -philosophie, Bildwissenschaft, Wahrnehmungstheorie, Kommunikationstheorie, Ästhetik, Filmwissenschaft. /// Lars C. Grabbe (Germany), Dr. phil., Professor of Theory of Perception, Communication and Media and Dean at the MSD - Münster School of Design in Münster at the University of Applied Scienes Münster. He is managing editor of the Yearbook of Moving Image Studies (YoMIS), the book series Bewegtbilder and WeltGestalten of Büchner-Verlag (Marburg, Germany) and editor of Designforschung - Designwissenschaft - Designtheorie of Springer VS (Wiesbaden, Germany), founder member of the Image Science Colloquium at the Christian-Albrechts-University in Kiel (Germany) as well as the Research Group Moving Image Science Kiel

Münster (Germany), and scientific advisor and board member of the Society for Interdisciplinary Image Science (Gesellschaft für interdisziplinäre Bildwissenschaft e.V.). Member of the German Society for Media Studies, the Platform for Immersive Media, the International Society for Intermedial Studies, and the German Society for Semiotics (DGS). Research focus: phenosemiotics, media theory and media philosophy, image science, perception studies and psychology of perception, communication theory, aesthetics, semiotics, film studies and history of media as well as theory of embodiment and cognition.