Aaron Hayes
Concepts of Time in Post-War European Music (eBook, PDF)
42,95 €
42,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
21 °P sammeln
42,95 €
Als Download kaufen
42,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
21 °P sammeln
Jetzt verschenken
Alle Infos zum eBook verschenken
42,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
Alle Infos zum eBook verschenken
21 °P sammeln
Aaron Hayes
Concepts of Time in Post-War European Music (eBook, PDF)
- Format: PDF
- Merkliste
- Auf die Merkliste
- Bewerten Bewerten
- Teilen
- Produkt teilen
- Produkterinnerung
- Produkterinnerung
Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei
bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
Hier können Sie sich einloggen
Hier können Sie sich einloggen
Sie sind bereits eingeloggt. Klicken Sie auf 2. tolino select Abo, um fortzufahren.
Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
Concepts of Time in Post-War European Music gives a historical and philosophical account of the discussions of the nature of time and music during the mid-twentieth century.
- Geräte: PC
- ohne Kopierschutz
- eBook Hilfe
- Größe: 4.63MB
Andere Kunden interessierten sich auch für
- Aaron HayesConcepts of Time in Post-War European Music (eBook, ePUB)42,95 €
- Samuel WilsonNew Music and the Crises of Materiality (eBook, PDF)40,95 €
- Cognate Music Theories (eBook, PDF)42,95 €
- Twentieth- and Twenty-First-Century Song Cycles (eBook, PDF)40,95 €
- Material Cultures of Music Notation (eBook, PDF)42,95 €
- Ewa MazierskaPopular Polish Electronic Music, 1970-2020 (eBook, PDF)42,95 €
- Revisiting the Historiography of Postwar Avant-Garde Music (eBook, PDF)42,95 €
-
-
-
Concepts of Time in Post-War European Music gives a historical and philosophical account of the discussions of the nature of time and music during the mid-twentieth century.
Dieser Download kann aus rechtlichen Gründen nur mit Rechnungsadresse in A, B, BG, CY, CZ, D, DK, EW, E, FIN, F, GR, HR, H, IRL, I, LT, L, LR, M, NL, PL, P, R, S, SLO, SK ausgeliefert werden.
Produktdetails
- Produktdetails
- Verlag: Taylor & Francis
- Seitenzahl: 160
- Erscheinungstermin: 29. Oktober 2020
- Englisch
- ISBN-13: 9780429577277
- Artikelnr.: 60116247
- Verlag: Taylor & Francis
- Seitenzahl: 160
- Erscheinungstermin: 29. Oktober 2020
- Englisch
- ISBN-13: 9780429577277
- Artikelnr.: 60116247
- Herstellerkennzeichnung Die Herstellerinformationen sind derzeit nicht verfügbar.
Aaron Hayes is an independent scholar who teaches music in Northern Idaho. He completed his PhD in music at Stony Brook University in New York, 2016.
1. Introduction 2. Analysis: Anton Webern, Concerto Op. 24, m. 38-40 3.
Duration and eternity: Messiaen's time categories 4. Analysis: Olivier
Messiaen, 'Ile de Feu I' from Quatre Études de rythme 5. Continuity:
Boulez's smooth time and its mathematical negotiations 6. Analysis: Pierre
Boulez, Improvisations sur Mallarmé II-'Une dentelle s'abolit' 7. The unity
of time: Stockhausen's engagement with acoustics 8. Analysis: Karlheinz
Stockhausen, Zeitmaße 9. Trauma: Goeyvaerts and Adorno on musical stasis
10. Analysis: Karel Goeyvaerts, Sonata for two pianos, movements II-III
11. Spacetime: Xenakis and the end of the discourse on musical time 12.
Analysis: Iannis Xenakis, Nomos Alpha
Duration and eternity: Messiaen's time categories 4. Analysis: Olivier
Messiaen, 'Ile de Feu I' from Quatre Études de rythme 5. Continuity:
Boulez's smooth time and its mathematical negotiations 6. Analysis: Pierre
Boulez, Improvisations sur Mallarmé II-'Une dentelle s'abolit' 7. The unity
of time: Stockhausen's engagement with acoustics 8. Analysis: Karlheinz
Stockhausen, Zeitmaße 9. Trauma: Goeyvaerts and Adorno on musical stasis
10. Analysis: Karel Goeyvaerts, Sonata for two pianos, movements II-III
11. Spacetime: Xenakis and the end of the discourse on musical time 12.
Analysis: Iannis Xenakis, Nomos Alpha
1. Introduction 2. Analysis: Anton Webern, Concerto Op. 24, m. 38-40 3. Duration and eternity: Messiaen's time categories 4. Analysis: Olivier Messiaen, 'Ile de Feu I' from Quatre Études de rythme 5. Continuity: Boulez's smooth time and its mathematical negotiations 6. Analysis: Pierre Boulez, Improvisations sur Mallarmé II-'Une dentelle s'abolit' 7. The unity of time: Stockhausen's engagement with acoustics 8. Analysis: Karlheinz Stockhausen, Zeitmaße 9. Trauma: Goeyvaerts and Adorno on musical stasis 10. Analysis: Karel Goeyvaerts, Sonata for two pianos, movements II-III 11. Spacetime: Xenakis and the end of the discourse on musical time 12. Analysis: Iannis Xenakis, Nomos Alpha
1. Introduction 2. Analysis: Anton Webern, Concerto Op. 24, m. 38-40 3.
Duration and eternity: Messiaen's time categories 4. Analysis: Olivier
Messiaen, 'Ile de Feu I' from Quatre Études de rythme 5. Continuity:
Boulez's smooth time and its mathematical negotiations 6. Analysis: Pierre
Boulez, Improvisations sur Mallarmé II-'Une dentelle s'abolit' 7. The unity
of time: Stockhausen's engagement with acoustics 8. Analysis: Karlheinz
Stockhausen, Zeitmaße 9. Trauma: Goeyvaerts and Adorno on musical stasis
10. Analysis: Karel Goeyvaerts, Sonata for two pianos, movements II-III
11. Spacetime: Xenakis and the end of the discourse on musical time 12.
Analysis: Iannis Xenakis, Nomos Alpha
Duration and eternity: Messiaen's time categories 4. Analysis: Olivier
Messiaen, 'Ile de Feu I' from Quatre Études de rythme 5. Continuity:
Boulez's smooth time and its mathematical negotiations 6. Analysis: Pierre
Boulez, Improvisations sur Mallarmé II-'Une dentelle s'abolit' 7. The unity
of time: Stockhausen's engagement with acoustics 8. Analysis: Karlheinz
Stockhausen, Zeitmaße 9. Trauma: Goeyvaerts and Adorno on musical stasis
10. Analysis: Karel Goeyvaerts, Sonata for two pianos, movements II-III
11. Spacetime: Xenakis and the end of the discourse on musical time 12.
Analysis: Iannis Xenakis, Nomos Alpha
1. Introduction 2. Analysis: Anton Webern, Concerto Op. 24, m. 38-40 3. Duration and eternity: Messiaen's time categories 4. Analysis: Olivier Messiaen, 'Ile de Feu I' from Quatre Études de rythme 5. Continuity: Boulez's smooth time and its mathematical negotiations 6. Analysis: Pierre Boulez, Improvisations sur Mallarmé II-'Une dentelle s'abolit' 7. The unity of time: Stockhausen's engagement with acoustics 8. Analysis: Karlheinz Stockhausen, Zeitmaße 9. Trauma: Goeyvaerts and Adorno on musical stasis 10. Analysis: Karel Goeyvaerts, Sonata for two pianos, movements II-III 11. Spacetime: Xenakis and the end of the discourse on musical time 12. Analysis: Iannis Xenakis, Nomos Alpha