121,95 €
121,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
payback
61 °P sammeln
121,95 €
121,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar

Alle Infos zum eBook verschenken
payback
61 °P sammeln
Als Download kaufen
121,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
payback
61 °P sammeln
Jetzt verschenken
121,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar

Alle Infos zum eBook verschenken
payback
61 °P sammeln
  • Format: PDF

Corporations are under fire. Hardly a day goes by that executive conduct doesn't appear as a topic - or, more accurately, as a problem - in the media. This leads to increased public pressure on corporations, many of whom are reacting and publicly assuming their corporate responsibility.
This book represents an introduction to and overview of the diverse aspects of the ethical challenges confronting companies today. It introduces executives, students and interested observers to the complex trends and developments in business ethics. On the one hand, this book presents industry-specific…mehr

Produktbeschreibung
Corporations are under fire. Hardly a day goes by that executive conduct doesn't appear as a topic - or, more accurately, as a problem - in the media. This leads to increased public pressure on corporations, many of whom are reacting and publicly assuming their corporate responsibility.

This book represents an introduction to and overview of the diverse aspects of the ethical challenges confronting companies today. It introduces executives, students and interested observers to the complex trends and developments in business ethics. On the one hand, this book presents industry-specific topics in ethics, and on the other hand it provides a general, interdisciplinary survey of the ethical dimensions of management and business.


Dieser Download kann aus rechtlichen Gründen nur mit Rechnungsadresse in A, B, BG, CY, CZ, D, DK, EW, E, FIN, F, GR, HR, H, IRL, I, LT, L, LR, M, NL, PL, P, R, S, SLO, SK ausgeliefert werden.

Autorenporträt
Markus Holzinger (Dr. phil.) ist Programm Manager der School of Humanities und Social Sciences an der AutoUni der Volkswagen AG und Lehrbeauftragter an der Technischen Universität Braunschweig. Seine Forschungsschwerpunkte sind Kultursoziologie, Politische Soziologie, Wissenschaftsforschung und Organisationssoziologie.
Rezensionen
Aus den Rezensionen:

"Die Frage sei nicht länger ob, sondern wie Wirtschaft und Ethik vereint werden können ... so die These der drei Herausgeber in ihrer Einführung zu dem vorliegenden auf Englisch erschienenem Buch. ... Das Buch ist klar gegliedert und enthält Literaturangaben. ... Format und Bindung sind angenehm und stabil. Es ist begrüßenswert, dass zu diesem Thema, dessen Bedeutung zurzeit besonders wächst, ein so umfassendes Buch herausgegeben wurde ..." (http://www.socialnet.de/rezensionen/5255.php)