Unser Service für Vorbesteller - Ihr Vorteil ohne Risiko: Sollten wir den Preis dieses Artikels vor dem Erscheinungsdatum senken, werden wir Ihnen den Artikel bei der Auslieferung automatisch zum günstigeren Preis berechnen.
Sie sind bereits eingeloggt. Klicken Sie auf 2. tolino select Abo, um fortzufahren.
Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
This groundbreaking and thought-provoking book puts the care experience at the centre of education history. It provides historical insight to the growing field of care studies and reveals how nineteenth century assumptions and prejudices about care-experienced pupils helped shape education policy and continue to do so today.
This groundbreaking and thought-provoking book puts the care experience at the centre of education history. It provides historical insight to the growing field of care studies and reveals how nineteenth century assumptions and prejudices about care-experienced pupils helped shape education policy and continue to do so today.
Dieser Download kann aus rechtlichen Gründen nur mit Rechnungsadresse in A, B, BG, CY, CZ, D, DK, EW, E, FIN, F, GR, HR, H, IRL, I, LT, L, LR, M, NL, PL, P, R, S, SLO, SK ausgeliefert werden.
Die Herstellerinformationen sind derzeit nicht verfügbar.
Autorenporträt
Kate Brooks is a Senior Lecturer in Education at Bath Spa University and a foster carer. She has worked with national charities on aspects of education and care.
Inhaltsangabe
Chapter 1: Understanding care and education Chapter 2: Workhouses, district schools and the monitorial method in the nineteenth century Chapter 3: Flat feet and saved souls: training in the Victorian orphanage Chapter 4. Mother Empire: Placements, displacement and migration Chapter 5: Troublesome nippers: evacuation, the Curtis Report and post war policies Chapter 6: The people behind the pedagogies: Influential theorists in progressive education and care Chapter 7: Fliers, hurdlers, pedestrians: Leaving education and care
Chapter 1: Understanding care and education Chapter 2: Workhouses, district schools and the monitorial method in the nineteenth century Chapter 3: Flat feet and saved souls: training in the Victorian orphanage Chapter 4. Mother Empire: Placements, displacement and migration Chapter 5: Troublesome nippers: evacuation, the Curtis Report and post war policies Chapter 6: The people behind the pedagogies: Influential theorists in progressive education and care Chapter 7: Fliers, hurdlers, pedestrians: Leaving education and care
Es gelten unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen: www.buecher.de/agb
Impressum
www.buecher.de ist ein Internetauftritt der buecher.de internetstores GmbH
Geschäftsführung: Monica Sawhney | Roland Kölbl | Günter Hilger
Sitz der Gesellschaft: Batheyer Straße 115 - 117, 58099 Hagen
Postanschrift: Bürgermeister-Wegele-Str. 12, 86167 Augsburg
Amtsgericht Hagen HRB 13257
Steuernummer: 321/5800/1497
USt-IdNr: DE450055826