Decolonizing African Studies Pedagogies (eBook, PDF)
Knowledge Production, Epistemic Imperialism and Black Agency
Redaktion: Andrews, Nathan; Khalema, Nene Ernest
73,95 €
73,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
37 °P sammeln
73,95 €
Als Download kaufen
73,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
37 °P sammeln
Jetzt verschenken
Alle Infos zum eBook verschenken
73,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
Alle Infos zum eBook verschenken
37 °P sammeln
Decolonizing African Studies Pedagogies (eBook, PDF)
Knowledge Production, Epistemic Imperialism and Black Agency
Redaktion: Andrews, Nathan; Khalema, Nene Ernest
- Format: PDF
- Merkliste
- Auf die Merkliste
- Bewerten Bewerten
- Teilen
- Produkt teilen
- Produkterinnerung
- Produkterinnerung
Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei
bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
Hier können Sie sich einloggen
Hier können Sie sich einloggen
Sie sind bereits eingeloggt. Klicken Sie auf 2. tolino select Abo, um fortzufahren.
Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
Chapter 1 "Re-Storying African (Studies) Pedagogies: Decolonizing Knowledge and Centering Black Agency?" is available open access under a Creative Commons Attribution 4.0 International License via link.springer.com.
- Geräte: PC
- ohne Kopierschutz
- eBook Hilfe
- Größe: 5.17MB
Andere Kunden interessierten sich auch für
- Bernd ReiterDecolonizing the Social Sciences and the Humanities (eBook, PDF)39,95 €
- Anna-Theresia KreinModel United Nations (eBook, PDF)48,95 €
- Brendan Ciarán BrowneTransitional (in)Justice and Enforcing the Peace on Palestine (eBook, PDF)36,95 €
- Africa and the Formation of the New System of International Relations (eBook, PDF)105,95 €
- The Palgrave Handbook of Political Research Pedagogy (eBook, PDF)137,95 €
- Brazil-Africa Relations in the 21st Century (eBook, PDF)73,95 €
- Global, Regional and Local Dimensions of Western Sahara's Protracted Decolonization (eBook, PDF)81,95 €
-
-
-
Chapter 1 "Re-Storying African (Studies) Pedagogies: Decolonizing Knowledge and Centering Black Agency?" is available open access under a Creative Commons Attribution 4.0 International License via link.springer.com.
Dieser Download kann aus rechtlichen Gründen nur mit Rechnungsadresse in A, B, BG, CY, CZ, D, DK, EW, E, FIN, F, GR, HR, H, IRL, I, LT, L, LR, M, NL, PL, P, R, S, SLO, SK ausgeliefert werden.
Produktdetails
- Produktdetails
- Verlag: Springer International Publishing
- Seitenzahl: 236
- Erscheinungstermin: 16. November 2023
- Englisch
- ISBN-13: 9783031374425
- Artikelnr.: 69462046
- Verlag: Springer International Publishing
- Seitenzahl: 236
- Erscheinungstermin: 16. November 2023
- Englisch
- ISBN-13: 9783031374425
- Artikelnr.: 69462046
- Herstellerkennzeichnung Die Herstellerinformationen sind derzeit nicht verfügbar.
Nathan Andrews is Associate Professor in the Department of Political Science at McMaster University, Canada. Nene Ernest Khalema is Professor and Dean/Head of School of Built Environment & Development Studies at the University of KwaZulu-Natal, South Africa.
Chapter 1. Re-Storying African (Studies) Pedagogies: Decolonizing Knowledge and Centering Black Agency?.- Chapter 2. Beyond Reaction: (Re)-Imagining African agency in the decolonization of knowledge.- Chapter 3. Africa, Knowledge Production and Scholarly Prestige.- Chapter 4. RepresentationMatters: Unpacking the Prevalence of Whiteness in the Teaching of African Studies Abroad.- Chapter 5. Constructing Knowledge about Africa in a South African University Classroom: Living Creatively with the Colonial Library.- Chapter 6. 'Dem European teachings in my African school': Unpacking coloniality and Eurocentric hegemony in African education through Burna Boy's Monsters You Made.- Chapter 7. Is Sub-Saharan Africa a knowledge society or economy?.- Chapter 8. The Perceived Universality of the West and the Silencing of 'Africa' in Western Syllabi of International Relations.- Chapter 9. The Façade of 'Transforming' Post-Apartheid Universities in South Africa: Towards African-Centred Practices and Processes of Redress. Chapter 10. Agency, Africanity, and Some Propositions for Engaged Scholarship.
Chapter 1. Re-Storying African (Studies) Pedagogies: Decolonizing Knowledge and Centering Black Agency?.- Chapter 2. Beyond Reaction: (Re)-Imagining African agency in the decolonization of knowledge.- Chapter 3. Africa, Knowledge Production and Scholarly Prestige.- Chapter 4. RepresentationMatters: Unpacking the Prevalence of Whiteness in the Teaching of African Studies Abroad.- Chapter 5. Constructing Knowledge about Africa in a South African University Classroom: Living Creatively with the Colonial Library.- Chapter 6. 'Dem European teachings in my African school': Unpacking coloniality and Eurocentric hegemony in African education through Burna Boy's Monsters You Made.- Chapter 7. Is Sub-Saharan Africa a knowledge society or economy?.- Chapter 8. The Perceived Universality of the West and the Silencing of 'Africa' in Western Syllabi of International Relations.- Chapter 9. The Façade of 'Transforming' Post-Apartheid Universities in South Africa: Towards African-Centred Practices and Processes of Redress. Chapter 10. Agency, Africanity, and Some Propositions for Engaged Scholarship.