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Deftly written and emotionally powerful, Drowning Ruth is a stunning portrait of the ties that bind sisters together and the forces that tear them apart, of the dangers of keeping secrets and the explosive repercussions when they are exposed. A mesmerizing and achingly beautiful debut. Winter, 1919. Amanda Starkey spends her days nursing soldiers wounded in the Great War. Finding herself suddenly overwhelmed, she flees Milwaukee and retreats to her family's farm on Nagawaukee Lake, seeking comfort with her younger sister, Mathilda, and three-year-old niece, Ruth. But very soon, Amanda comes to…mehr

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Produktbeschreibung
Deftly written and emotionally powerful, Drowning Ruth is a stunning portrait of the ties that bind sisters together and the forces that tear them apart, of the dangers of keeping secrets and the explosive repercussions when they are exposed. A mesmerizing and achingly beautiful debut. Winter, 1919. Amanda Starkey spends her days nursing soldiers wounded in the Great War. Finding herself suddenly overwhelmed, she flees Milwaukee and retreats to her family's farm on Nagawaukee Lake, seeking comfort with her younger sister, Mathilda, and three-year-old niece, Ruth. But very soon, Amanda comes to see that her old home is no refuge--she has carried her troubles with her. On one terrible night almost a year later, Amanda loses nearly everything that is dearest to her when her sister mysteriously disappears and is later found drowned beneath the ice that covers the lake. When Mathilda's husband comes home from the war, wounded and troubled himself, he finds that Amanda has taken charge of Ruth and the farm, assuming her responsibility with a frightening intensity. Wry and guarded, Amanda tells the story of her family in careful doses, as anxious to hide from herself as from us the secrets of her own past and of that night. Ruth, haunted by her own memory of that fateful night, grows up under the watchful eye of her prickly and possessive aunt and gradually becomes aware of the odd events of her childhood. As she tells her own story with increasing clarity, she reveals the mounting toll that her aunt's secrets exact from her family and everyone around her, until the heartrending truth is uncovered. Guiding us through the lives of the Starkey women, Christina Schwarz's first novel shows her compassion and a unique understanding of the American landscape and the people who live on it.

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Autorenporträt
Christina Schwarz grew up in Wisconsin. She and her husband live in Los Angeles, where she is at work on her second novel.
Rezensionen

Frankfurter Allgemeine Zeitung - Rezension
Frankfurter Allgemeine Zeitung | Besprechung von 29.06.2001

Whiskey im Ohr
Christina Schwarz' "Novemberkind" lauscht falschen Tönen

Ein finsteres Geheimnis schmiedet Amanda und ihre Nichte Ruth aneinander. Vor langer Zeit brach Mathilda, Amandas Schwester, Ruths Mutter, in einen zugefrorenen See ein und ertrank. Warum aber heißt das Buch im Original "Drowning Ruth" (also "Ruth ertränken" oder "Die ertrinkende Ruth")? Und warum kann man über das Unglück nicht offen sprechen, warum wird "das, was in jener Nacht geschah", wie in einem Krimi angedeutet, in der Schwebe gelassen und erst auf den allerletzten Seiten des Romans aufgeklärt?

Christina Schwarz legt in ihrem ersten Roman manche falsche Fährte. Dabei geht es hier gar nicht um ein Verbrechen, sondern um ein uneheliches Kind, dessen Existenz um jeden Preis verheimlicht werden muß. Weil das wahrhaftig kein aktuelles Problem mehr ist, verlegt die Autorin die Geschichte der ungleichen Schwestern Mandy und Mattie in die Zeit des Ersten Weltkriegs. Die eine, Krankenschwester von Beruf, fällt einem Hallodri in die Hände; die andere heiratet einen Fleischabpacker, der, nachdem er sie geschwängert hat, in den Krieg zieht. Als er invalid zurückkehrt, ist Mathilda bereits tot. Um die ungebärdige Ruth kümmert sich die Tante.

In verschachtelten Rückblenden und wechselnden Erzählperspektiven entfaltet sich das ausgeklügelte Seelendrama vom Verführer, dessen Stimme "so weich wie teurer Whiskey" war, vom Witwer, der im Glauben gelassen wird, daß seine Frau ihn betrogen hat, von Imogene, dem weggegebenen Kind, das wiederauftaucht und dem der im Unwissen gelassene Vater - der mit der Whiskey-Stimme - nachstellt, ehe ihn Amanda ungerührt ertrinken läßt.

Die Männer sind hier durchweg Schwächlinge oder Lumpen, die Welt wird von den Frauen zusammengehalten. Mathilda und Amanda, die einen Sommer und einen Herbst mit Ruth allein auf einer Insel verbringen, setzen den amerikanischen Mythos von der Zähmung einer unwirtlichen Natur ins Feministische um. Die Schilderung des winterlichen Wisconsin mit dem "wie eine weiße Narbe auf der Erde liegenden zugefrorenen See", wo die Frauen im ärmlichen Bauernhaus der Eltern leben, gehört zu den stärksten Passagen des Romans. Für Amerika mag diese Mischung den rasanten Erfolg des Romans erklären, der, nachdem eine populäre Fernsehmoderatorin ihn empfohlen hatte, sogleich Bestsellerruhm erlangte. Für uns ist er eher unerheblich.

RENATE SCHOSTACK.

Christina Schwarz: "Novemberkind". Roman. Aus dem Amerikanischen übersetzt von Giovanni und Ditte Bandini. btb Verlag, München 2001. 383 S., geb., 46,- DM.

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