40,95 €
40,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
20 °P sammeln
40,95 €
Als Download kaufen
40,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
20 °P sammeln
Jetzt verschenken
Alle Infos zum eBook verschenken
40,95 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
Alle Infos zum eBook verschenken
20 °P sammeln
- Format: PDF
- Merkliste
- Auf die Merkliste
- Bewerten Bewerten
- Teilen
- Produkt teilen
- Produkterinnerung
- Produkterinnerung
Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei
bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
Hier können Sie sich einloggen
Hier können Sie sich einloggen
Sie sind bereits eingeloggt. Klicken Sie auf 2. tolino select Abo, um fortzufahren.
Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
Zur Zeit liegt uns keine Inhaltsangabe vor.
- Geräte: PC
- ohne Kopierschutz
- eBook Hilfe
- Größe: 33.07MB
Zur Zeit liegt uns keine Inhaltsangabe vor.
Dieser Download kann aus rechtlichen Gründen nur mit Rechnungsadresse in A, B, BG, CY, CZ, D, DK, EW, E, FIN, F, GR, HR, H, IRL, I, LT, L, LR, M, NL, PL, P, R, S, SLO, SK ausgeliefert werden.
Produktdetails
- Produktdetails
- Verlag: Springer New York
- Seitenzahl: 222
- Erscheinungstermin: 11. November 2013
- Englisch
- ISBN-13: 9781461533160
- Artikelnr.: 44176372
- Verlag: Springer New York
- Seitenzahl: 222
- Erscheinungstermin: 11. November 2013
- Englisch
- ISBN-13: 9781461533160
- Artikelnr.: 44176372
- Herstellerkennzeichnung Die Herstellerinformationen sind derzeit nicht verfügbar.
1 The Individual and Society's Institutions: Autonomy and Integration.- Introduction: Maintaining Autonomy and Integration with Society's Institutions.- Autonomous versus Alienated Responses to Institutional Vicissitudes.- Dénouement.- 2 Psychoanalysis and the Classroom: Intent and Meaning in Learning and Teaching.- Changing Perspectives on the Study of Psychoanalysis and Education.- Psychoanalysis, Subjectivity, and Education.- Conclusion.- 3 History of Milieu in the Residential Treatment of Children and Youth.- Eighteenth-Century Europe: Corrective Discipline, Orphanages, and Penal Reform.- Interplay and Impact of Different Populations Upon Juvenile Care.- Nineteenth-Century America.- The Twentieth Century.- Conclusion: The Loss of the Therapeutic Milieu.- 4 Orthodoxy and Heresy in the History of Psychoanalysis.- Conflicting Philosophies in Psychoanalysis: Orthodoxy and Heresy in the Teaching of Bruno Bettelheim.- Origins of the Controversy in Freud's Unconscious Conflict.- Origins of the Controversy in Conflicting Philosophies.- Waelder's Synthesis and the Historical Working Through of the Conflict.- 5 Bettelheim's Contribution to Anthropology.- Summary of Symbolic Wounds.- Ethnographic Support.- Critiques of Bettelheim and Responses.- Conclusion.- 6 From the Orthogenic School to the Reservation: Acculturation of a Psychoanalyst.- Different Ways of Talking.- Navajo-White Marital Tangles.- Within-Family Navajo Tangles.- Conflicts with the Civil Service.- Acculturation: The Navajo and the Psychoanalyst.- Récherché.- 7 Secrecy and Privacy in a Psychodynamic Milieu: The Individual and His Community.- Secrecy among the Milieu Staff: Destructive Consequences.- Secrets and Boundaries.- Toward Privacy among the Staff.- Patients' Secrets as DevelopmentalAchievements.- Secrecy Masquerading as Privacy: Boundary Formation.- Privacy and Community: Tensions Replayed in the Milieu.
1 The Individual and Society's Institutions: Autonomy and Integration.- Introduction: Maintaining Autonomy and Integration with Society's Institutions.- Autonomous versus Alienated Responses to Institutional Vicissitudes.- Dénouement.- 2 Psychoanalysis and the Classroom: Intent and Meaning in Learning and Teaching.- Changing Perspectives on the Study of Psychoanalysis and Education.- Psychoanalysis, Subjectivity, and Education.- Conclusion.- 3 History of Milieu in the Residential Treatment of Children and Youth.- Eighteenth-Century Europe: Corrective Discipline, Orphanages, and Penal Reform.- Interplay and Impact of Different Populations Upon Juvenile Care.- Nineteenth-Century America.- The Twentieth Century.- Conclusion: The Loss of the Therapeutic Milieu.- 4 Orthodoxy and Heresy in the History of Psychoanalysis.- Conflicting Philosophies in Psychoanalysis: Orthodoxy and Heresy in the Teaching of Bruno Bettelheim.- Origins of the Controversy in Freud's Unconscious Conflict.- Origins of the Controversy in Conflicting Philosophies.- Waelder's Synthesis and the Historical Working Through of the Conflict.- 5 Bettelheim's Contribution to Anthropology.- Summary of Symbolic Wounds.- Ethnographic Support.- Critiques of Bettelheim and Responses.- Conclusion.- 6 From the Orthogenic School to the Reservation: Acculturation of a Psychoanalyst.- Different Ways of Talking.- Navajo-White Marital Tangles.- Within-Family Navajo Tangles.- Conflicts with the Civil Service.- Acculturation: The Navajo and the Psychoanalyst.- Récherché.- 7 Secrecy and Privacy in a Psychodynamic Milieu: The Individual and His Community.- Secrecy among the Milieu Staff: Destructive Consequences.- Secrets and Boundaries.- Toward Privacy among the Staff.- Patients' Secrets as DevelopmentalAchievements.- Secrecy Masquerading as Privacy: Boundary Formation.- Privacy and Community: Tensions Replayed in the Milieu.