Sie sind bereits eingeloggt. Klicken Sie auf 2. tolino select Abo, um fortzufahren.
Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
It is difficult to compare the qualifications of Adult Educators in Europe as there has been little transparency so far.The flexi-path project aims to provide better comparability of the qualifications of Senior Adult Educators. This English language publication describes the ideas behind the project and explains the theoretical background.The book also introduces a toolkit for self-evaluation, based on the competence profile for Adult Educators at level 6 (Bachelor) and 7 (Master) of the European Qualifications Framework (EQF). The toolkit is also an instrument for the evaluation of…mehr
It is difficult to compare the qualifications of Adult Educators in Europe as there has been little transparency so far.The flexi-path project aims to provide better comparability of the qualifications of Senior Adult Educators. This English language publication describes the ideas behind the project and explains the theoretical background.The book also introduces a toolkit for self-evaluation, based on the competence profile for Adult Educators at level 6 (Bachelor) and 7 (Master) of the European Qualifications Framework (EQF). The toolkit is also an instrument for the evaluation of competences, identification of training needs as well as offering a new perspective on the assessment and recognition of non-formally acquired qualifications.
Teil I: Kontext -Erwachsenenbildung und Professionalität - Wie entsteht die Flexi-Path Idee? -Erwachsenenbildner in Europa: Ihre Beschäftigungsfelder -Erste Schritte in Richtung Professionalitätsentwicklung der Erwachsenenbildung in Europa - einige Projektbeispiele -Vom EQF und SQF: Entwicklung eines Qualifikationsrahmens für den Sektor Erwachsenenbildung Teil II: Das Flexi-Path Projekt -Ausbildungs- und Professsionalisierungswege: eine vergleichende Analyse als theoretische projektgrundlage -Die Zielgruppe und die Erstellung eines gemeinsamen Kompetenzprofils -Der Entwurf eines Self-Evaluation Toolkit -Die Toolkit Testphase und ihre Ergebnisse Zusammenfassung und Ausbildung ---------- The Context I.I. Adult Learning and Professionalisation - Why Flexi-Path? II.II. Professional Profiles and Adult Education in Europe 1.III. Initial Stages towards Adult Educational Professional Development 2.IV. EQF/SQF: Towards a Sectoral Qualification Framework in Adult Education About the Flexi-Path Project 3.I. Training and Professionalisation Pathways: a Comparative Analysis 4.II. The Target Group and the Common Competences Profile 5. The Instrument and the Testings 6.III. Competence Validation by means of a Self-Evaluation Toolkit 7.IV The Testing Sessions - practical examples he Testing Session 8.Conclusion and Perspectives Towards a new form of Validation of Adult Education Competences
Teil I: Kontext -Erwachsenenbildung und Professionalität - Wie entsteht die Flexi-Path Idee? -Erwachsenenbildner in Europa: Ihre Beschäftigungsfelder -Erste Schritte in Richtung Professionalitätsentwicklung der Erwachsenenbildung in Europa - einige Projektbeispiele -Vom EQF und SQF: Entwicklung eines Qualifikationsrahmens für den Sektor Erwachsenenbildung Teil II: Das Flexi-Path Projekt -Ausbildungs- und Professsionalisierungswege: eine vergleichende Analyse als theoretische projektgrundlage -Die Zielgruppe und die Erstellung eines gemeinsamen Kompetenzprofils -Der Entwurf eines Self-Evaluation Toolkit -Die Toolkit Testphase und ihre Ergebnisse Zusammenfassung und Ausbildung ---------- The Context I.I. Adult Learning and Professionalisation - Why Flexi-Path? II.II. Professional Profiles and Adult Education in Europe 1.III. Initial Stages towards Adult Educational Professional Development 2.IV. EQF/SQF: Towards a Sectoral Qualification Framework in Adult Education About the Flexi-Path Project 3.I. Training and Professionalisation Pathways: a Comparative Analysis 4.II. The Target Group and the Common Competences Profile 5. The Instrument and the Testings 6.III. Competence Validation by means of a Self-Evaluation Toolkit 7.IV The Testing Sessions - practical examples he Testing Session 8.Conclusion and Perspectives Towards a new form of Validation of Adult Education Competences
Es gelten unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen: www.buecher.de/agb
Impressum
www.buecher.de ist ein Shop der buecher.de GmbH & Co. KG i.I. Bürgermeister-Wegele-Str. 12, 86167 Augsburg Amtsgericht Augsburg HRA 13309