Global Market Strategies (eBook, PDF)
How to turn your Company into a Successful International Enterprise
Sofort per Download lieferbar
Global Market Strategies (eBook, PDF)
How to turn your Company into a Successful International Enterprise
- Format: PDF
- Merkliste
- Auf die Merkliste
- Bewerten Bewerten
- Teilen
- Produkt teilen
- Produkterinnerung
- Produkterinnerung
Hier können Sie sich einloggen
Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
Mit diesem Buch erhalten Sie das englische E-Book inklusive! Internationale Handelsbeziehungen sind auch für den Mittelstand unerlässlich. Aber ohne eine globale Marktstrategie ist das Debüt auf internationalem Parkett riskant und kann schließlich sogar das Aus für ein Unternehmen bedeuten. Michael Neubert weiß, welche Erfolgsprinzipien einer gelungenen Expansion zugrunde liegen. Mit den Tools und Lösungsvorschlägen aus diesem Buch erhält jeder internationale Manager ein solides Rüstzeug für alle Märkte und Branchen. Und sollte doch einmal ein Marktaustritt nötig sein, geschieht dies ohne Gefahr für das Mutterunternehmen.…mehr
- Geräte: PC
- ohne Kopierschutz
- eBook Hilfe
- Größe: 1.49MB
- Upload möglich
- Michael NeubertGlobal Market Strategies (eBook, ePUB)49,99 €
- Michael NeubertGlobale Marktstrategien (eBook, PDF)49,99 €
- Michael NeubertGlobale Marktstrategien (eBook, ePUB)49,99 €
- Cay von FournierDie 10 Gebote für ein gesundes Unternehmen (eBook, PDF)33,99 €
- Arnold WeissmanDie großen Strategien für den Mittelstand (eBook, PDF)29,99 €
- Michael E. PorterWettbewerbsvorteile (eBook, PDF)52,99 €
- Arnold WeissmanDie großen Strategien für den Mittelstand (eBook, ePUB)29,99 €
-
-
-
- Produktdetails
- Verlag: Campus Verlag
- Seitenzahl: 224
- Erscheinungstermin: 7. November 2013
- Englisch
- ISBN-13: 9783593420622
- Artikelnr.: 39881426
- Verlag: Campus Verlag
- Seitenzahl: 224
- Erscheinungstermin: 7. November 2013
- Englisch
- ISBN-13: 9783593420622
- Artikelnr.: 39881426
Introduction 7
1.Internationalization Strategies -
Innovative Strategies for Successful and Flexible Exploitation of Global Change 11
1.1.Preparing for Internationalization 12
1.2.Core Elements of an Internationalization Strate-gy 27
1.3.Developing a Flexible Global Organizational Structure 39
1.4.Implementing Competitive Strategies 47
2."company2newmarket" - Structured Market Entry Processes
for Greater Success in New International Markets 59
2.1.Market Entry Processes - Fundamentals and Tasks 60
2.2.Step 1: Market Evaluation and Selection 64
2.3.Step 2: Market Preparation 77
2.4.Step 3: Market Entry 91
2.5.Step 4: Market Development and Growth 99
2.6.Carrying out Market Exits 108
3.Intercultural Management - More Efficient Management of
Global Organizations with Intercultural Intelligence 117
3.1.Some Facts about Culture 118
3.2.Dimensions of National Cultures 122
3.3.Differences between National Cultures 127
3.4.Creating a Cultural Profile 133
3.5.Dimensions of Organizational Cultures 146
3.6.Intercultural Management and the Role of the Global Manager 154
Conclusion: Success Factors for Global Organizations 170
Appendix: From Local EU Sales Markets to Global Growth Markets 178
Glossary 183
Bibliography and Further Reading 192
Index 194
Introduction 7
1.Internationalization Strategies -
Innovative Strategies for Successful and Flexible Exploitation of Global Change 11
1.1.Preparing for Internationalization 12
1.2.Core Elements of an Internationalization Strate-gy 27
1.3.Developing a Flexible Global Organizational Structure 39
1.4.Implementing Competitive Strategies 47
2."company2newmarket" - Structured Market Entry Processes
for Greater Success in New International Markets 59
2.1.Market Entry Processes - Fundamentals and Tasks 60
2.2.Step 1: Market Evaluation and Selection 64
2.3.Step 2: Market Preparation 77
2.4.Step 3: Market Entry 91
2.5.Step 4: Market Development and Growth 99
2.6.Carrying out Market Exits 108
3.Intercultural Management - More Efficient Management of
Global Organizations with Intercultural Intelligence 117
3.1.Some Facts about Culture 118
3.2.Dimensions of National Cultures 122
3.3.Differences between National Cultures 127
3.4.Creating a Cultural Profile 133
3.5.Dimensions of Organizational Cultures 146
3.6.Intercultural Management and the Role of the Global Manager 154
Conclusion: Success Factors for Global Organizations 170
Appendix: From Local EU Sales Markets to Global Growth Markets 178
Glossary 183
Bibliography and Further Reading 192
Index 194