5,99 €
Statt 17,95 €**
5,99 €
inkl. MwSt.
**Preis der gedruckten Ausgabe (Broschiertes Buch)
Sofort per Download lieferbar
payback
0 °P sammeln
5,99 €
Statt 17,95 €**
5,99 €
inkl. MwSt.
**Preis der gedruckten Ausgabe (Broschiertes Buch)
Sofort per Download lieferbar

Alle Infos zum eBook verschenken
payback
0 °P sammeln
Als Download kaufen
Statt 17,95 €****
5,99 €
inkl. MwSt.
**Preis der gedruckten Ausgabe (Broschiertes Buch)
Sofort per Download lieferbar
payback
0 °P sammeln
Jetzt verschenken
Statt 17,95 €****
5,99 €
inkl. MwSt.
**Preis der gedruckten Ausgabe (Broschiertes Buch)
Sofort per Download lieferbar

Alle Infos zum eBook verschenken
payback
0 °P sammeln
  • Format: ePub

Seminar paper from the year 2009 in the subject Business economics - General, grade: Distinction, Swinburne University of Technology, Melbourne, language: English, abstract: Globalisation and fast technological change lead to an intense competitive pressure on markets in general. In order to achieve above-average returns within this dynamic environment it is essential for a firm to maintin its competitive position and its ability to compete on the long run (Hanson et. al 2008, p. 7). Therefore, competitive business-level strategies combine specific actions and organisational desgins which are…mehr

  • Geräte: eReader
  • ohne Kopierschutz
  • eBook Hilfe
  • Größe: 0.23MB
Produktbeschreibung
Seminar paper from the year 2009 in the subject Business economics - General, grade: Distinction, Swinburne University of Technology, Melbourne, language: English, abstract: Globalisation and fast technological change lead to an intense competitive pressure on markets in general. In order to achieve above-average returns within this dynamic environment it is essential for a firm to maintin its competitive position and its ability to compete on the long run (Hanson et. al 2008, p. 7). Therefore, competitive business-level strategies combine specific actions and organisational desgins which are aimed at outperforming competitors (Hunger & Wheelen 2003, p. 77). Since a firm's value chain and all other activities are set up according to the chosen strategy, the choice and formulation of a strategy is of fundamental importance (Hanson et. al 2008, p. 112). Porter's five forces as well as the generic strategies are one of the major contributions in that context. Accordingly, this essay examines Porter's concepts in the following order: firstly Porter's approach of competitive advantage strategy is explained, secondly, an evaluatiation of different arguments for and against Porter's ideas follows. Thirdly, a critical appraisal of why this approach is better or worse than competing theories is given. Finally, the approach is applicated to the real-life example "Cochlear".

Dieser Download kann aus rechtlichen Gründen nur mit Rechnungsadresse in A, B, BG, CY, CZ, D, DK, EW, E, FIN, F, GR, HR, H, IRL, I, LT, L, LR, M, NL, PL, P, R, S, SLO, SK ausgeliefert werden.

Autorenporträt
Barbara Bilyk wurde 1987 in Frechen bei Köln geboren. Ihr Studium der Betriebswirtschaftslehre an der Universität zu Köln und der Swinburne University of Technology in Melbourne schloss die Autorin im Jahre 2011 mit dem akademischen Grad der Dipl.-Kffr. erfolgreich ab. Bereits während des Studiums sammelte die Autorin vielfältige praktische Erfahrungen in der Privatwirtschaft. Parallel dazu engagierte sie sich stets ehrenamtlich in der Kinder- und Jugendarbeit sowie in studentischen Organisationen.