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  • Format: PDF

Volume I begins with a basic introduction into the general topic, in order to present the handbook's scope and implications and to specify the various situations where it is applicable in practice. Then all aspects of illegal trafficking of cultural goods are discussed from a de facto and de jure perspective: cultural theft, illegal export of valuable cultural goods belonging to the respective national heritage, looted art, cultural flight assets, stolen art and 'degenerate' art, illegal nationalization of art works and colonial cultural goods transfers.

Produktbeschreibung
Volume I begins with a basic introduction into the general topic, in order to present the handbook's scope and implications and to specify the various situations where it is applicable in practice. Then all aspects of illegal trafficking of cultural goods are discussed from a de facto and de jure perspective: cultural theft, illegal export of valuable cultural goods belonging to the respective national heritage, looted art, cultural flight assets, stolen art and 'degenerate' art, illegal nationalization of art works and colonial cultural goods transfers.

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Autorenporträt
Michael Anton, Universität des Saarlandes.
Rezensionen
"Für beide Bäne [Bd. 1 und 2] gilt: Michael Anton gibt eine beeindruckend umfangreiche, juristisch alle Richtungen auslotende Darstellung der insoweit einschlägigen Fragestellungen des internationalen Kulturgüterschatzes an die Hand. Insbesondere auf Grund der zahlreichen Fallbeispiele werden die juristischen Implikationen und Fallstricke anschaulich und nachvollziebar entwickelt." -- Ltd. Regierungsdirektor Robert Kirchmaier in: Neue Juristische Wochenschrift 11/2011
"Kunsthandel, Museen und Sammler sollten dem Autor dankbar sein für seinen Einsatz, in ein sumpfiges Gelände begehbare Planken gelegt zu haben und so eine sichere Durchquerung zu ermöglichen."
Gerhard Pfennig in: UFITA II/2011

"Für beide Bände [Bd. 1 und 2] gilt: Michael Anton gibt eine beeindruckend umfangreiche, juristisch alle Richtungen auslotende Darstellung der insoweit einschlägigen Fragestellungen des internationalen Kulturgüterschatzes an die Hand. Insbesondere auf Grund der zahlreichen Fallbeispiele werden die juristischen Implikationen und Fallstricke anschaulich und nachvollziebar entwickelt."
Robert Kirchmaier in: Neue Juristische Wochenschrift 11/2011