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Africa, the “Dark Continent” and India, the “Jewel of the Crown” – both British colonies, both home to hundreds of different cultures and ethnicities, yet both can be reduced to two distinct catchphrases that trigger an avalanche of pictures and associations. “But they never say no” was an exclamation of utter disbelief when the Mutiny of 1857 took the Indian Raj by complete surprise. That the Zulus or Xosa started another raid or war, on the other hand, was somewhat expected of the “African subaltern”. Why and how all these ethnicities were lumped together under two such very different views…mehr

Produktbeschreibung
Africa, the “Dark Continent” and India, the “Jewel of the Crown” – both British colonies, both home to hundreds of different cultures and ethnicities, yet both can be reduced to two distinct catchphrases that trigger an avalanche of pictures and associations. “But they never say no” was an exclamation of utter disbelief when the Mutiny of 1857 took the Indian Raj by complete surprise. That the Zulus or Xosa started another raid or war, on the other hand, was somewhat expected of the “African subaltern”. Why and how all these ethnicities were lumped together under two such very different views can be explained by taking a closer look at the landscapes found in the literature of colonial fiction. This work shows how novels and romances of colonial fiction have shaped and perpetuated images and prejudices via the descriptions of landscapes they contain.
Autorenporträt
Franziska Schweitzer, M.A., kam schon als Jugendliche mit Indien in Berührung und nahm an einem lokalen Austauschprogramm teil. 2010 begann sie ihr Studium der British Studies (Hauptfach) und Indologie (Nebenfach), das sie wieder, dieses Mal für ein ganzes Semester, nach Indien führte. Immer wieder stieß sie während des Studiums auf das Thema des Kolonialismus und auf dessen weiterhin prävalente Auswirkungen auf Politik, Wirtschaft, Kultur und besonders Vorurteile, die in der westlichen Welt noch immer Personen aus den ehemaligen Kolonien entgegenschlagen. Die im Studium behandelte Literatur legte die Vermutung nahe, dass die Darstellung der Landschaften Afrikas und Indiens in der Populärliteratur einen schwerwiegenden Einfluss auf die Rezeption der Kolonien in Europa hatte und zu generationenübergreifend perpetuierten Vorurteilen führte. Auch privat beschäftigte sich die Autorin mit den Themen des Kolonialismus und des Orientalismus und konnte dieses Wissen in den Text mit einbringen.