Sie sind bereits eingeloggt. Klicken Sie auf 2. tolino select Abo, um fortzufahren.
Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
An essential guide for leaders who want to use social media to be "open" while maintaining control "Be Open, Be Transparent, Be Authentic" are the current leadership mantras-but companies often push back. Business is premised on the concept of control and yet the new world order demands openness-leaders do not know how to be open and be in control. This must-have resource will help the modern leader understand how to lead in the new open world-where blogging, twittering, facebooking, and digging are becoming the norm. the author lays out the steps that leaders must take to transform their…mehr
An essential guide for leaders who want to use social media to be "open" while maintaining control
"Be Open, Be Transparent, Be Authentic" are the current leadership mantras-but companies often push back. Business is premised on the concept of control and yet the new world order demands openness-leaders do not know how to be open and be in control. This must-have resource will help the modern leader understand how to lead in the new open world-where blogging, twittering, facebooking, and digging are becoming the norm. the author lays out the steps that leaders must take to transform their organizations and themselves into being "open" -and exactly what that will mean.
Shows how to use social media to become an open organization
Offers basic advice for leaders who are adapting to the new era of openness in the marketplace
The author Charlene Li is one of the foremost experts on social media and technologies
In easy-to-understand language, this book will help leaders orient themselves to social networking and other technological advances.
Dieser Download kann aus rechtlichen Gründen nur mit Rechnungsadresse in D ausgeliefert werden.
Die Herstellerinformationen sind derzeit nicht verfügbar.
Autorenporträt
CHARLENE LI is founder of the Altimeter Group and the coauthor of the critically acclaimed, bestselling book Groundswell. She is one of the foremost experts on social media and technologies, and is a consultant and independent thought leader on leadership, strategy, social technologies, interactive media, and marketing. Formerly, Li was vice president and principal analyst at Forrester Research and a consultant with Monitor Group. She was named one of The 12 Most Creative Minds of 2008 by Fast Company, and one of the Most Influential Women in Technology 2009. To follow Charlene and to get a number of free resources to help you start transforming the way you lead, visit open-leadership.com.
Inhaltsangabe
Introduction ix PART I: THE UPSIDE OF GIVING UP CONTROL 1 Why Giving Up Control Is Inevitable 3 2 The Ten Elements of Openness 17 PART II: CRAFTING YOUR OPEN STRATEGY 3 Objectives Determine How Open You Will Be 51 4 Understanding and Measuring the Benefits of Being Open 75 5 Structuring Openness with Sandbox Covenants 105 6 Orchestrating Your Open Strategy 133 PART III: OPEN LEADERSHIP: REDEFINING RELATIONSHIPS 7 Open Leadership: Mind-sets and Traits 163 8 Nurturing Open Leadership 189 9 The Failure Imperative 217 10 How Openness Transforms Organizations 243 Endnotes 271 Acknowledgments 285 The Author 289 Subject Index 297 Name Index 309
Introduction ix PART I: THE UPSIDE OF GIVING UP CONTROL 1 Why Giving Up Control Is Inevitable 3 2 The Ten Elements of Openness 17 PART II: CRAFTING YOUR OPEN STRATEGY 3 Objectives Determine How Open You Will Be 51 4 Understanding and Measuring the Benefits of Being Open 75 5 Structuring Openness with Sandbox Covenants 105 6 Orchestrating Your Open Strategy 133 PART III: OPEN LEADERSHIP: REDEFINING RELATIONSHIPS 7 Open Leadership: Mind-sets and Traits 163 8 Nurturing Open Leadership 189 9 The Failure Imperative 217 10 How Openness Transforms Organizations 243 Endnotes 271 Acknowledgments 285 The Author 289 Subject Index 297 Name Index 309
Rezensionen
"Die Botschaft von Lis Buch lautet schließlich:Vollkommene Kontrolle ist gar nicht möglich und auch nicht erstrebenswert. Man kann aber die Unsicherheit für das eigene Unternehmen nutzbar machen, indem man in einem geordneten Prozess die Art der Führung verändert Dazu bietet die Autorin nicht nur allgemeine Strategieempfehlungen, sondern detaillierte Handreichungen zur Umsetzung. Zahlreiche Fragenkataloge, Beispiele aus der Praxis und Kalkulationen werden durch zusätzliche Angebote auf der Internetseite der Autorin erweitert. Charlene Lis Open Leadership kann mit Gewinn als ein Plädoyer für eine neue Unternehmenskultur gelesen werden und eignet sich auch als Ideensteinbruch." -- changex.de, 21.09.10
'...a valuable guide to social media thinking, written by a genuine expert with real skill.' (Management Today, June 2010)
'...will help the modern leader understand how to lead in the new open world...' (Finance & Management Faculty, July 2010)
'...characteristically sober and well considered...Li has written the perfect book.' (CIO, July 2010)
'Li convincingly shows leaders that there's an upside to ceding control.' (Harvard Business Review, July/August 2010)
'In easy-to-understand language, this book will help leaders orient themselves to social networking and other technological advances.' (Publicnet.co.uk, August 2010)
Die Botschaft von Lis Buch lautet schließlich:Vollkommene Kontrolle ist gar nicht möglich und auch nicht erstrebenswert. Man kann aber die Unsicherheit für das eigene Unternehmen nutzbar machen, indem man in einem geordneten Prozess die Art der Führung verändert Dazu bietet die Autorin nicht nur allgemeine Strategieempfehlungen, sondern detaillierte Handreichungen zur Umsetzung. Zahlreiche Fragenkataloge, Beispiele aus der Praxis und Kalkulationen werden durch zusätzliche Angebote auf der Internetseite der Autorin erweitert. Charlene Lis Open Leadership kann mit Gewinn als ein Plädoyer für eine neue Unternehmenskultur gelesen werden und eignet sich auch als Ideensteinbruch. changex.de, 21.09.10
Es gelten unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen: www.buecher.de/agb
Impressum
www.buecher.de ist ein Internetauftritt der buecher.de internetstores GmbH
Geschäftsführung: Monica Sawhney | Roland Kölbl | Günter Hilger
Sitz der Gesellschaft: Batheyer Straße 115 - 117, 58099 Hagen
Postanschrift: Bürgermeister-Wegele-Str. 12, 86167 Augsburg
Amtsgericht Hagen HRB 13257
Steuernummer: 321/5800/1497
USt-IdNr: DE450055826