Re-thinking Picturebooks for Intermediate and Advanced Learners: Perspectives for Secondary English Language Education (eBook, ePUB)
Statt 29,99 €**
23,99 €
**Preis der gedruckten Ausgabe (Broschiertes Buch)
inkl. MwSt. und vom Verlag festgesetzt.
Re-thinking Picturebooks for Intermediate and Advanced Learners: Perspectives for Secondary English Language Education (eBook, ePUB)
- Format: ePub
- Merkliste
- Auf die Merkliste
- Bewerten Bewerten
- Teilen
- Produkt teilen
- Produkterinnerung
- Produkterinnerung
Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei
bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
Hier können Sie sich einloggen
Hier können Sie sich einloggen
Sie sind bereits eingeloggt. Klicken Sie auf 2. tolino select Abo, um fortzufahren.
Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
Der didaktische Wert von Picturebooks für den Englischunterricht in der Grundschule gilt als unumstritten. Jedoch gibt es in Forschung und Unterrichtspraxis derzeit kaum Ansätze, wie der Transfer dieses vermeintlich kindlichen Literaturmediums in die Sekundarstufe gelingen kann. Dieser Band legitimiert Picturebooks als komplex angelegte Textform, die sich auch mit fortgeschrittenen Lernenden zu kompetenz- und inhaltsorientierter Arbeit im Englischunterricht anbietet. Die im Band versammelten konzeptuellen und empirischen Perspektiven zeigen angehenden und praktizierenden Lehrkräften konkret…mehr
- Geräte: eReader
- ohne Kopierschutz
- eBook Hilfe
- Größe: 21.97MB
- Upload möglich
Andere Kunden interessierten sich auch für
- Re-thinking Picturebooks for Intermediate and Advanced Learners: Perspectives for Secondary English Language Education (eBook, PDF)23,99 €
- Nancy GrimmTeaching English (eBook, ePUB)19,99 €
- Dirk SiepmannWriting in English: A Guide for Advanced Learners (eBook, ePUB)31,99 €
- Eva JungkurthLESESPASS MIT ELSITAS BESTEN FREUNDEN - DIE SINGENDEN UND TANZENDEN BUCHSTABEN (eBook, ePUB)10,99 €
- Elvira TopalovicSprachliche Bildung (eBook, ePUB)14,99 €
- Wolfgang ButzkammWie Kinder sprechen lernen (eBook, ePUB)18,99 €
- Barbara HingerTesten und Bewerten fremdsprachlicher Kompetenzen (eBook, ePUB)19,99 €
-
-
-
Der didaktische Wert von Picturebooks für den Englischunterricht in der Grundschule gilt als unumstritten. Jedoch gibt es in Forschung und Unterrichtspraxis derzeit kaum Ansätze, wie der Transfer dieses vermeintlich kindlichen Literaturmediums in die Sekundarstufe gelingen kann. Dieser Band legitimiert Picturebooks als komplex angelegte Textform, die sich auch mit fortgeschrittenen Lernenden zu kompetenz- und inhaltsorientierter Arbeit im Englischunterricht anbietet. Die im Band versammelten konzeptuellen und empirischen Perspektiven zeigen angehenden und praktizierenden Lehrkräften konkret auf, wie vielfältig Picturebooks den Unterricht bereichern können. Eine große Bandbreite praktischer Beispiele verdeutlicht ihr Potenzial für den Englischunterricht der Sekundarstufen - von der Förderung verschiedener literacies und literarischen Lernens bis hin zur Fokussierung von Themen wie Umwelt, sozialer Gerechtigkeit oder kultureller Diversität.
Produktdetails
- Produktdetails
- Verlag: Narr Francke Attempto Verlag
- Seitenzahl: 262
- Erscheinungstermin: 27. November 2023
- Englisch
- ISBN-13: 9783823303824
- Artikelnr.: 69512837
- Verlag: Narr Francke Attempto Verlag
- Seitenzahl: 262
- Erscheinungstermin: 27. November 2023
- Englisch
- ISBN-13: 9783823303824
- Artikelnr.: 69512837
Prof. Dr. Grit Alter ist Hochschul-Professorin für Fachdidaktik Englisch an der Pädagogischen Hochschule Tirol, Innsbruck. Prof. Dr. Thorsten Merse lehrt Didaktik des Englischen (EFL Education) an der Universität Duisburg- Essen.
Foreword: Why picturebooks matter in secondary education (Bettina Kümmerling-Meibauer) Introduction: Positioning picturebooks in secondary English language teaching (Grit Alter & Thorsten Merse) Part I: Conceptual Perspectives: Re-negotiating the Status of Picturebooks in Secondary ELT 1 Eco-picturebooks for older learners: Features, selection criteria, and practical suggestions (Theresa Summer) 2 The centrality of conceptual metaphors to a reading of characters' thoughts and feelings in Shaun Tan's picturebooks (Markus Oppolzer) 3 "It was all very mysterious indeed" - Addressing the counterpoint effect in Oliver Jeffers' The Great Paper Caper in the upper secondary classroom (Anne Herlyn) 4 "The book really got me" - Individualized reading of picturebooks in a secondary EFL classroom (Annika Kolb & Heiko Kist) Part II: Themes, Competences, Literacies 5 (Re-)Envisioning picturebooks for social justice education in advanced classrooms: A critical literacy perspective from Canada (Elena Louloudi) 6 I Dissent - Discussing Ruth Bader Ginsburg's egalitarian version of the American Dream at higher secondary level (Katja Heim) 7 Picturebooks matter: Developing citizenship education in the EFL classroom with teenage learners (Helena Lopes) 8 "Who's that man?" - Stirring teenagers' curiosity through Peter Sis's The Wall (Sissil Lea Heggernes) 9 Crack in the classroom: A picturebook about the social problem of drug abuse and retrospective reflections from the classroom (Sandie Mourao) As so often, this started with a cup of coffee... A personal reflection on this publishing process (Grit Alter & Thorsten Merse)
Foreword: Why picturebooks matter in secondary education (Bettina Kümmerling-Meibauer)Introduction: Positioning picturebooks in secondary English language teaching (Grit Alter & Thorsten Merse)Part I: Conceptual Perspectives: Re-negotiating the Status of Picturebooks in Secondary ELT1 Eco-picturebooks for older learners: Features, selection criteria, and practical suggestions (Theresa Summer)2 The centrality of conceptual metaphors to a reading of characters' thoughts and feelings in Shaun Tan's picturebooks (Markus Oppolzer)3 "It was all very mysterious indeed" - Addressing the counterpoint effect in Oliver Jeffers' The Great Paper Caper in the upper secondary classroom (Anne Herlyn)4 "The book really got me" - Individualized reading of picturebooks in a secondary EFL classroom (Annika Kolb & Heiko Kist)Part II: Themes, Competences, Literacies5 (Re-)Envisioning picturebooks for social justice education in advanced classrooms: A critical literacy perspective from Canada (Elena Louloudi)6 I Dissent - Discussing Ruth Bader Ginsburg's egalitarian version of the American Dream at higher secondary level (Katja Heim)7 Picturebooks matter: Developing citizenship education in the EFL classroom with teenage learners (Helena Lopes)8 "Who's that man?" - Stirring teenagers' curiosity through Peter Sis's The Wall (Sissil Lea Heggernes)9 Crack in the classroom: A picturebook about the social problem of drug abuse and retrospective reflections from the classroom (Sandie Mourao)As so often, this started with a cup of coffee... A personal reflection on this publishing process (Grit Alter & Thorsten Merse)
Foreword: Why picturebooks matter in secondary education (Bettina Kümmerling-Meibauer) Introduction: Positioning picturebooks in secondary English language teaching (Grit Alter & Thorsten Merse) Part I: Conceptual Perspectives: Re-negotiating the Status of Picturebooks in Secondary ELT 1 Eco-picturebooks for older learners: Features, selection criteria, and practical suggestions (Theresa Summer) 2 The centrality of conceptual metaphors to a reading of characters' thoughts and feelings in Shaun Tan's picturebooks (Markus Oppolzer) 3 "It was all very mysterious indeed" - Addressing the counterpoint effect in Oliver Jeffers' The Great Paper Caper in the upper secondary classroom (Anne Herlyn) 4 "The book really got me" - Individualized reading of picturebooks in a secondary EFL classroom (Annika Kolb & Heiko Kist) Part II: Themes, Competences, Literacies 5 (Re-)Envisioning picturebooks for social justice education in advanced classrooms: A critical literacy perspective from Canada (Elena Louloudi) 6 I Dissent - Discussing Ruth Bader Ginsburg's egalitarian version of the American Dream at higher secondary level (Katja Heim) 7 Picturebooks matter: Developing citizenship education in the EFL classroom with teenage learners (Helena Lopes) 8 "Who's that man?" - Stirring teenagers' curiosity through Peter Sis's The Wall (Sissil Lea Heggernes) 9 Crack in the classroom: A picturebook about the social problem of drug abuse and retrospective reflections from the classroom (Sandie Mourao) As so often, this started with a cup of coffee... A personal reflection on this publishing process (Grit Alter & Thorsten Merse)
Foreword: Why picturebooks matter in secondary education (Bettina Kümmerling-Meibauer)Introduction: Positioning picturebooks in secondary English language teaching (Grit Alter & Thorsten Merse)Part I: Conceptual Perspectives: Re-negotiating the Status of Picturebooks in Secondary ELT1 Eco-picturebooks for older learners: Features, selection criteria, and practical suggestions (Theresa Summer)2 The centrality of conceptual metaphors to a reading of characters' thoughts and feelings in Shaun Tan's picturebooks (Markus Oppolzer)3 "It was all very mysterious indeed" - Addressing the counterpoint effect in Oliver Jeffers' The Great Paper Caper in the upper secondary classroom (Anne Herlyn)4 "The book really got me" - Individualized reading of picturebooks in a secondary EFL classroom (Annika Kolb & Heiko Kist)Part II: Themes, Competences, Literacies5 (Re-)Envisioning picturebooks for social justice education in advanced classrooms: A critical literacy perspective from Canada (Elena Louloudi)6 I Dissent - Discussing Ruth Bader Ginsburg's egalitarian version of the American Dream at higher secondary level (Katja Heim)7 Picturebooks matter: Developing citizenship education in the EFL classroom with teenage learners (Helena Lopes)8 "Who's that man?" - Stirring teenagers' curiosity through Peter Sis's The Wall (Sissil Lea Heggernes)9 Crack in the classroom: A picturebook about the social problem of drug abuse and retrospective reflections from the classroom (Sandie Mourao)As so often, this started with a cup of coffee... A personal reflection on this publishing process (Grit Alter & Thorsten Merse)