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  • Format: PDF

The increasing connectivity among vehicles increases their attack surface and challenges their security. Combining security and automotive real-time systems is challenging in many ways. The heterogeneity and complexity of automotive communication systems and their interconnections make the quantification of security a difficult task. Lower computational capabilities and network bandwidth, coupled with the real-time behavior in automotive systems makes implementation of computation and bandwidth intensive security challenging. New solutions are required to address security in the automotive…mehr

  • Geräte: PC
  • ohne Kopierschutz
  • eBook Hilfe
  • Größe: 1.47MB
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Produktbeschreibung
The increasing connectivity among vehicles increases their attack surface and challenges their security. Combining security and automotive real-time systems is challenging in many ways. The heterogeneity and complexity of automotive communication systems and their interconnections make the quantification of security a difficult task. Lower computational capabilities and network bandwidth, coupled with the real-time behavior in automotive systems makes implementation of computation and bandwidth intensive security challenging. New solutions are required to address security in the automotive domain in context of not only functional, but also real-time requirements.

Dieser Download kann aus rechtlichen Gründen nur mit Rechnungsadresse in A, B, BG, CY, CZ, D, DK, EW, E, FIN, F, GR, HR, H, IRL, I, LT, L, LR, M, NL, PL, P, R, S, SLO, SK ausgeliefert werden.

Autorenporträt
Philipp Mundhenk ist seit 2016 als Eigenschaftsentwickler bei der Audi AG, bzw. der Audi Electronics Venture GmbH. Von 2012 bis 2016 war er als Research Associate bei TUM CREATE in Singapur tätig. Während dieser Zeit hat er an der Technischen Universität München und der Nanyang Technological University, Singapore über Security for Automotive Electrical/Electronic (E/E) Architectures promoviert. Im Jahr 2012 erwarb er einen Abschluss als Master of Science von der Technischen Universität München und im Jahr 2010 einen Bachelor of Engineering von der Dualen Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, sowie einen Bachelor of Engineering with Honors Upper Second Class von der Open University London. Seine Forschungs- und Entwicklungsschwerpunkte liegen im Bereich der eingebetteten Systeme, vor allem, aber nicht nur, im Bereich Automobil. Der Fokus liegt auf Vernetzung und Kommunikation, sowie auf Ansätzen für modulare und skalierbare Software. Security nimmt bei diesen Betrachtungen einen besonders hohen Stellenwert ein. https://www.mundhenk.org