Statt 39,50 €**
29,99 €
**Preis der gedruckten Ausgabe (Broschiertes Buch)

inkl. MwSt. und vom Verlag festgesetzt.
Sofort per Download lieferbar
payback
0 °P sammeln
  • Format: PDF

Villains and antagonists are often the memorable and central characters of a children’s story and characters like Captain Hook or the White Witch of Narnia remain more present in our memory than the plot or protagonists. This book offers an overview of the portrayal of villainy in children’s literature and follows the research question of whether there is an interrelation of being adult and being a villain. Based on an exemplary analysis of five works of classical and contemporary children’s literature, tendencies and conventions in the portrayal of villains and the embodiment of evil are…mehr

Produktbeschreibung
Villains and antagonists are often the memorable and central characters of a children’s story and characters like Captain Hook or the White Witch of Narnia remain more present in our memory than the plot or protagonists. This book offers an overview of the portrayal of villainy in children’s literature and follows the research question of whether there is an interrelation of being adult and being a villain. Based on an exemplary analysis of five works of classical and contemporary children’s literature, tendencies and conventions in the portrayal of villains and the embodiment of evil are explored. This study includes a definition of children’s literature, discusses villainy as a literary and narrative category and draws on concepts like e.g. ageism, childism and C.G. Jung’s shadow. It also discusses the questions of how and why villainy in general is attractive to readers and what its specific function is in children’s narratives.
Autorenporträt
Almut M. Amberg wurde 1995 geboren. Sie studierte Germanistik und Anglistik an der Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg und schloss im Jahr 2020 ihr Studium mit einem Master of Arts in Englischer Literaturwissenschaft erfolgreich ab. Während des Studiums legte die Autorin ihre Themenschwerpunkte auf das Theater der englischen Renaissance, die Literatur der Romantik und die Kinder- und Jugendliteratur des englischen Sprach- und Kulturraums. Besonders die Auseinandersetzung von Kinderliteratur mit ungewöhnlichen Themen, wie zum Beispiel dem zweiten Weltkrieg oder dem Bösen, weckten ihr Interesse und gaben Anlass zum Verfassen der vorliegenden Studie.