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Seminar paper from the year 2007 in the subject Business economics - Offline Marketing and Online Marketing, grade: 74,0, Northumbria University, course: International Marketing Management, language: English, abstract: This assignment is about the global green consumer and green marketing around the globe. Beside the theoretical information the example of The Body Shop shows the main issues of green marketing in practice. Table of contents: 1 CROSS BORDER MARKET SEGMENTATION 3 2 THE GLOBAL GREEN CONSUMER 3 2.1 Definition 3 2.1.1 The Body Shop 6 2.1.2 The product policy of The Body Shop 6 2.2…mehr

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Produktbeschreibung
Seminar paper from the year 2007 in the subject Business economics - Offline Marketing and Online Marketing, grade: 74,0, Northumbria University, course: International Marketing Management, language: English, abstract: This assignment is about the global green consumer and green marketing around the globe. Beside the theoretical information the example of The Body Shop shows the main issues of green marketing in practice. Table of contents: 1 CROSS BORDER MARKET SEGMENTATION 3 2 THE GLOBAL GREEN CONSUMER 3 2.1 Definition 3 2.1.1 The Body Shop 6 2.1.2 The product policy of The Body Shop 6 2.2 Reasons for the emergence of global green consumers 7 2.3 Problems in researching 8 2.4 Green marketing 10 2.5 Opportunities for the international marketer - now and in the future 12 2.6 Limitations of marketing such an international cross cultural segment 13 3 CONCLUSION 14 REFERENCE LIST 15 APPENDICES 18

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Autorenporträt
Franziska Guhr, geboren 1984, studierte in Erfurt, Newcastle upon Tyne und München Wirtschaftswissenschaften, Volkswirtschaftslehre und Philosophie und beendete ihr Studium erfolgreich mit dem akademischen Grad Master of Arts. Während des Studiums arbeitete sie am Lehrstuhl für Wirtschaftsprüfung und Rechnungswesen und begleitete verschiedene Studien zur internationalen Rechnungslegung. Anschließend ergänzte sie ihr Wissen durch Tätigkeiten in der Wirtschaftsprüfung nach HGB, IFRS sowie US- GAAP und im Demand Chain- und Controllingbereich eines international tätigen Metallbaukonzerns. Seit 2010 führt Frau Guhr das Controlling einer Körperschaft des öffentlichen Rechts und widmet sich hierbei sämtlichen Aspekten des Management Accounting.