64,00 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
payback
0 °P sammeln
  • Format: PDF

Body — a fragile, limited, but powerful object. The phenomenon of bodily transformation has occurred in Chinese cinema from the early phase of the twentieth century until today. The recurrence of transforming bodies reifies the shifting boundaries between normality and abnormality, beauty and ugliness, good and evil, remembering and forgetting that are mapped in social discourse. At the core of this research lies the question of how films concerning transforming bodies could be treated as a dispositif to shape and evoke the cultural memory of China. Der Körper - ein zerbrechliches, begrenztes,…mehr

Produktbeschreibung
Body — a fragile, limited, but powerful object. The phenomenon of bodily transformation has occurred in Chinese cinema from the early phase of the twentieth century until today. The recurrence of transforming bodies reifies the shifting boundaries between normality and abnormality, beauty and ugliness, good and evil, remembering and forgetting that are mapped in social discourse. At the core of this research lies the question of how films concerning transforming bodies could be treated as a dispositif to shape and evoke the cultural memory of China. Der Körper - ein zerbrechliches, begrenztes, aber mächtiges Objekt. Das Phänomen der körperlichen Verwandlung erscheint in der chinesischen Filmwelt von der frühen Phase des zwanzigsten Jahrhunderts bis heute. Die Wiederkehr des veränderlichen Körpers verdinglicht die beweglichen Grenzen zwischen Normal und Abnormal, Schönheit und Hässlichkeit, Gut und Böse, Erinnerung und Vergessen, die im gesellschaftlichen Diskurs abgebildet werden. Im Zentrum der Forschung steht dabei die These, dass die chinesischen Filme hinsichtlich der körperlichen Verwandlung als „Dispositiv“ betrachtet werden können und dass dies die Frage aufwirft, wie die körperliche Verwandlung das kulturelle Gedächtnis Chinas formen und wiederbeleben kann.