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The series Why Vermeer was created over 10 years. Husemann sees her series as a pictorial dialogue with Vermeer's works. The series has received various awards, including from the Kulturfond Berlin and the Goethe Institute. It currently hangs in the residence of the German Embassy in The Hague. Husemann's artistic approach is a captivating fusion of timeless beauty and inspired intuition. Inspired by Jan Vermeer's domestic scenes from the 15th century, Husemann breathes new life into these classic depictions by adding abstract touches and using unconventional materials such as cardboard and…mehr

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Produktbeschreibung
The series Why Vermeer was created over 10 years. Husemann sees her series as a pictorial dialogue with Vermeer's works. The series has received various awards, including from the Kulturfond Berlin and the Goethe Institute. It currently hangs in the residence of the German Embassy in The Hague. Husemann's artistic approach is a captivating fusion of timeless beauty and inspired intuition. Inspired by Jan Vermeer's domestic scenes from the 15th century, Husemann breathes new life into these classic depictions by adding abstract touches and using unconventional materials such as cardboard and wood. By mastering the delicate balance between abstract and concrete forms, Husemann's work serves as a compelling commentary on European art history. Die Bildserie Why Vermeer ist über 10 Jahren entstanden. Husemann versteht ihre Serie als bildnerischen Dialog mit Vermeers Werken. Die Serie wurde mit verschiedenen Preisen ausgezeichnet, unter anderem vom Kulturfond Berlin und dem Goethe Institut. Dieses Jahr sind die Bilder in der Residenz der deutschen Botschaft in Den Haag zu sehen. Husemanns künstlerische Herangehensweise ist eine fesselnde Verschmelzung von zeitloser Schönheit und inspirierter Intuition. Inspiriert von Jan Vermeers häuslichen Szenen aus dem 15. Jahrhundert, haucht Husemann diesen klassischen Darstellungen neues Leben ein, indem sie abstrakte Akzente setzt und unkonventionelle Materialien wie Karton und Holz verwendet. Indem Husemann das empfindliche Gleichgewicht zwischen abstrakten und konkreten Formen beherrscht, dient ihr Werk als überzeugender Kommentar zur europäischen Kunstgeschichte.

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Autorenporträt
Susanne Husemann: The painter and performer Susanne Husemann grew up in Berlin and studied painting from Georg Baselitz and Wolfgang Petrick at the UdK Berlin. After completing her studies, she received a two-year NaFöG scholarship and traveled to Japan as a DAAD scholarship holder. She studied philosophy by Manfred Frank and Günter Figal in Tübingen. She continued her studies in Berlin by Michael Theunissen and Peter Bieri. From 2012 to 2015 she worked in a guest studio in pakistan. After she came back she studied at Campus Naturalis and finished with a thesis on the meaning of the symbol by C. G. Jung. In 2020-22, she studied medicine with Alberto Villoldo Energy. At the moment the pictures hang in the residence of the German Embassy of The Hague. Die Malerin und Performerin Susanne Husemann wuchs in Berlin auf und studierte Malerei bei Georg Baselitz und Wolfgang Petrick an der UdK Berlin. Nach Abschluss ihres Studiums erhielt sie ein zweijähriges NaFöG-Stipendium und reiste als DAAD-Stipendiatin nach Japan. Sie studierte Philosophie bei Manfred Frank und Günter Figal in Tübingen. Sie setzte ihr Studium in Berlin bei Michael Theunissen und Peter Bieri fort. Von 2012 bis 2015 arbeitete sie in einem Gastatelier in Pakistan. Nach ihrer Rückkehr studierte sie am Campus Naturalis und schloss mit einer Arbeit über die Bedeutung des Symbols von C. G. Jung ab. 2020-22 studierte sie bei Alberto Villoldo Energie Medizin. Im Moment hängen die Bilder in der Residenz der Deutschen Botschaft von Den Haag.