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This volume is a distinctive critical introduction to Homer's Iliad, the earliest epic poem, and the earliest known work of literature in ancient Greece. Michael Silk deals with the poem's historical context, its composition and its extensive influence, and relates its literary power to the peculiar coherence and inter-relation of such aspects of the poem as its style, character-portrayal and ideology. Through use of quotation from the original and accompanying English translation, close attention is paid to the distinctive texture of Homeric poetry. This revised edition takes account of…mehr

Produktbeschreibung
This volume is a distinctive critical introduction to Homer's Iliad, the earliest epic poem, and the earliest known work of literature in ancient Greece. Michael Silk deals with the poem's historical context, its composition and its extensive influence, and relates its literary power to the peculiar coherence and inter-relation of such aspects of the poem as its style, character-portrayal and ideology. Through use of quotation from the original and accompanying English translation, close attention is paid to the distinctive texture of Homeric poetry. This revised edition takes account of recent scholarship in the field and includes a comprehensive updated guide to further reading. It is essential reading for students of literature and classics.
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Autorenporträt
Homer ist der erste namentlich bekannte Dichter der griechischen Antike. Er lebte vermutlich gegen Ende des 8. Jahrhunderts v. Chr. in den von Griechen kolonisierten Gebieten Kleinasiens und gilt als Schöpfer der ältesten Werke der abendländischen Literatur: der Ilias, der Odyssee und der Homerischen Hymnen. Schon in der Antike wurde über Homers Person und Herkunft diskutiert: Smyrna, Athen, Ithaka, Pylos, Kolophon, Argos und Chios beanspruchten, als sein Geburtsort zu gelten. Über sein Leben ist wenig Genaues bekannt. Die ersten sicheren literarischen Zeugen sind Pindar, Heraklit und Simonides. Wahrscheinlich zog er als fahrender Sänger (Rhapsode) von Hof zu Hof und trug seine Lieder und epischen Dichtungen dem adligen Publikum vor. Armut und Blindheit werden ihm zugeschrieben, seine Teilnahme am Sängerkrieg in Chalkis und sein Tod auf Ios bleiben Vermutung.