Harriette Lanzer, Michael Spencer, Carolyn Batstone
Stimmt! Edexcel GCSE German Foundation Student Book
Harriette Lanzer, Michael Spencer, Carolyn Batstone
Stimmt! Edexcel GCSE German Foundation Student Book
- Broschiertes Buch
- Merkliste
- Auf die Merkliste
- Bewerten Bewerten
- Teilen
- Produkt teilen
- Produkterinnerung
- Produkterinnerung
Expertly structured Student Book for Edexcel GCSE (9-1) German (foundation tier). Designed to help learners use language independently and to the best of their ability, with fresh and engaging content from the target language culture.
Andere Kunden interessierten sich auch für
- Carolyn BatstoneStimmt! Edexcel GCSE German Higher Student Book46,99 €
- Gill RamageStudio Edexcel GCSE French Foundation Student Book46,99 €
- Melissa WeirStimmt! Edexcel GCSE German Higher Vocab Book (pack of 8)22,99 €
- Clive BellStudio AQA GCSE French Foundation Student Book46,99 €
- Studio Edexcel GCSE French Foundation Vocab Book (pack of 8)22,99 €
- Harriette LanzerEcho AQA GCSE German Foundation Student Book40,99 €
- Cathy RichardsEdexcel GCSE (9-1) Business Student Book52,99 €
-
-
-
Expertly structured Student Book for Edexcel GCSE (9-1) German (foundation tier). Designed to help learners use language independently and to the best of their ability, with fresh and engaging content from the target language culture.
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Hinweis: Dieser Artikel kann nur an eine deutsche Lieferadresse ausgeliefert werden.
Produktdetails
- Produktdetails
- Stimmt! Edexcel GCSE German
- Verlag: Pearson ELT / Pearson Education
- Seitenzahl: 224
- Erscheinungstermin: 5. Dezember 2016
- Englisch
- Abmessung: 275mm x 220mm x 10mm
- Gewicht: 570g
- ISBN-13: 9781292132723
- ISBN-10: 1292132728
- Artikelnr.: 47174436
- Stimmt! Edexcel GCSE German
- Verlag: Pearson ELT / Pearson Education
- Seitenzahl: 224
- Erscheinungstermin: 5. Dezember 2016
- Englisch
- Abmessung: 275mm x 220mm x 10mm
- Gewicht: 570g
- ISBN-13: 9781292132723
- ISBN-10: 1292132728
- Artikelnr.: 47174436
Written by Harriette Lanzer; Michael Spencer; Carolyn Batstone; Lisa Probert
Inhalt Kapitel 1: Auf in die Schule! Theme: School Startpunkt 1: So ist das Schulleben! Talking about school subjects and clothes Using verbs in the present tense Startpunkt 2: Es beginnt mit der Grundschule Talking about whats in your pencil case Using the past tense (imperfect and perfect) Einheit 1: Mit Freude in die Schule? Talking about what you are and are not looking forward to at school this year Giving opinions with reasons, using denn and weil Einheit 2: Der Schultag Describing a school day Asking and answering questions Einheit 3: Ordnung muss sein! Discussing school rules Using modal verbs: mussen, kï
nnen, durfen Einheit 4: Wissenswertes: Das Schulsystem Learning about different types of German schools Understanding a literary text Einheit 5: Wir fahren mit der Klasse weg! Talking about school exchanges and class trips Using the future tense Einheit 6: Erfolge feiern Talking about success and achievement at school Perfect tense of separable verbs Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 2: Zeit fur Freizeit Theme: Identity and culture Startpunkt: Verschiedene Freizeitaktivitï
ten Discussing leisure activities Using nouns and articles Einheit 1: Wer liest heute noch Bucher? Discussing reading habits Using some adverbs of frequency and place Einheit 2: Musik ist mein Leben Discussing music Expressing preferences using gern, lieber, am liebsten Einheit 3: Film und Fernsehen Discussing film and television Using plural nouns Einheit 4: Sport fur alle Discussing sport in Switzerland Using the conditional Einheit 5: Wir feiern! Learning about celebrations and festivals Using several tenses together Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 3: Menschliche Beziehungen Theme: Identity and culture Startpunkt: Wir machen Fotos Describing photos Reviewing adjectives Einheit 1: Auf gute Freundschaft! Talking about what makes a good friend Using possessive adjectives Einheit 2: Wir verstehen uns gut manchmal! Describing relationships Using the dative with mit Einheit 3: Mein Wochenende Discussing weekend activities Using the prepositions in and an Einheit 4: Wer ist dein Vorbild? Discussing role models Using pronouns to talk about different people Einheit 5: Damals und heute Comparing your life as a child with your life now Using modal verbs in the imperfect tense Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 4: Willkommen bei mir! Theme: Identity and culture Startpunkt 1: So ist es bei mir Describing your house and home Using irregular verbs in the present tense Startpunkt 2: Leckerbissen?! Describing food and drink items Using separable verbs Einheit 1: Herzlich willkommen! Meeting and greeting an exchange partner Applying the correct register: du or Sie Einheit 2: Rund um mein Zuhause Describing your home Prepositions with accusative and dative Einheit 3: Ein Tag in meinem Leben Talking about what you do on a typical day Using reflexive and separable verbs Einheit 4: Zu Tisch! Discussing traditional German meals Giving opinions in the past tense Einheit 5: Total vernetzt Discussing how and when you use social media and technology Using wenn clauses Einheit 6: Technologiefeind oder -freund? Discussing advantages and disadvantages of social media and technology Expressing complex opinions with dass Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 5: Ich Wien Theme: Local area, holiday and travel Startpunkt: Reiseplanung richtig machen! Describing forms of transport and making a hotel booking Using clauses and subordinate clauses with two verbs Einheit 1: Wie fahren wir nach Wien? Discussing ways of travelling and buying train tickets Comparative and superlative adjectives Einheit 2: Wo ubernachten wir? Describing accommodation and associated problems Using the demonstrative article dieser Einheit 3: Wie komme ich zur Oper? Asking for and understanding directions to sights in Vienna Using imperatives Einheit 4: Ein Wiener Schnitzel, bitte! Ordering at a restaurant Using wenn clauses with the subjunctive Einheit 5: Einkaufen in der Kï
rntner Straï
e Shopping for souvenirs Nominative and accusative adjective endings (definite and demonstrative articles) Einheit 6: Probleme im Prater Describing problems Using seit + present tense Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 6: Im Urlaub und zu Hause Theme: Local area, holiday and travel Startpunkt 1: Beliebte Reiseziele Talking about popular holiday destinations Using nach, in and an to say where you are going to Startpunkt 2: Das Wetter Talking about the weather Using werden in the present tense Einheit 1: Dein Urlaubsstil Discussing different types of holidays Using prepositions with the genitive Einheit 2: Wie war der Urlaub? Discussing holiday experiences Using the pluperfect tense Einheit 3: Urlaubsplï
ne Discussing holiday plans Using infinitive constructions with zu Einheit 4: Willkommen auf Sylt Describing places where people live Using es gibt with ein and kein Einheit 5: Meine Stadt: Vor- und Nachteile Assessing the advantages and disadvantages of where you live Saying what you could, should or would do Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 7: Rund um die Arbeit Theme: Future aspirations, study and work Startpunkt 1: Arbeiterinnen und Arbeiter Describing jobs and places of work Using masculine and feminine nouns Startpunkt 2: Was macht man bei der Arbeit? Asking and answering questions about a job Using conjunctions and intensifiers Einheit 1: Berufsbilder Understanding job descriptions Recognising sequencers Einheit 2: Mein Berufsprofil Preparing a personal profile for job applications Developing an understanding of word order with weil Einheit 3: Traum und Wirklichkeit Talking about your dream job Using a variety of tenses Einheit 4: Sprachen ï
ffnen Turen Discussing reasons for learning German and other languages Using um zu Einheit 5: Sprachen verbessern Chancen Talking about using German beyond school Using etwas plus an adjective Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 8: Eine wunderbare Welt Theme: International and global dimension Startpunkt 1: Festivals und Events Describing international festivals and events Forming questions Startpunkt 2: Der Berlin-Marathon Discussing ways of being involved in a sporting event Using prepositions with the accusative Einheit 1: Die Olympischen Winterspiele Debating the advantages and disadvantages of a global sporting event Coping with numbers and dates Einheit 2: Der Eurovision Song Contest Discussing the positive and negative aspects of a global music event Developing an awareness of adjectival nouns Einheit 3: Umwelt macht Schule Explaining what a school does to be environmentally friendly Using comparative and superlative adjectives and adverbs Einheit 4: Wie werden wir gruner? Explaining what a country can do to be environmentally friendly Using subordinate clauses Einheit 5: Kampagnen und gute Zwecke Understanding texts about international and local campaigns Developing an awareness of the passive Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Wiederholung Kapitel 1: Auf in die Schule! Kapitel 2: Zeit fur Freizeit Kapitel 3: Menschliche Beziehungen Kapitel 4: Willkommen bei mir! Kapitel 5: Ich Wien Kapitel 6: Im Urlaub und zu Hause Kapitel 7: Rund um die Arbeit Kapitel 8: Eine wunderbare Welt General conversation questions Extra: Kapitel 1-8 Grammatik Verbtabellen
nnen, durfen Einheit 4: Wissenswertes: Das Schulsystem Learning about different types of German schools Understanding a literary text Einheit 5: Wir fahren mit der Klasse weg! Talking about school exchanges and class trips Using the future tense Einheit 6: Erfolge feiern Talking about success and achievement at school Perfect tense of separable verbs Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 2: Zeit fur Freizeit Theme: Identity and culture Startpunkt: Verschiedene Freizeitaktivitï
ten Discussing leisure activities Using nouns and articles Einheit 1: Wer liest heute noch Bucher? Discussing reading habits Using some adverbs of frequency and place Einheit 2: Musik ist mein Leben Discussing music Expressing preferences using gern, lieber, am liebsten Einheit 3: Film und Fernsehen Discussing film and television Using plural nouns Einheit 4: Sport fur alle Discussing sport in Switzerland Using the conditional Einheit 5: Wir feiern! Learning about celebrations and festivals Using several tenses together Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 3: Menschliche Beziehungen Theme: Identity and culture Startpunkt: Wir machen Fotos Describing photos Reviewing adjectives Einheit 1: Auf gute Freundschaft! Talking about what makes a good friend Using possessive adjectives Einheit 2: Wir verstehen uns gut manchmal! Describing relationships Using the dative with mit Einheit 3: Mein Wochenende Discussing weekend activities Using the prepositions in and an Einheit 4: Wer ist dein Vorbild? Discussing role models Using pronouns to talk about different people Einheit 5: Damals und heute Comparing your life as a child with your life now Using modal verbs in the imperfect tense Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 4: Willkommen bei mir! Theme: Identity and culture Startpunkt 1: So ist es bei mir Describing your house and home Using irregular verbs in the present tense Startpunkt 2: Leckerbissen?! Describing food and drink items Using separable verbs Einheit 1: Herzlich willkommen! Meeting and greeting an exchange partner Applying the correct register: du or Sie Einheit 2: Rund um mein Zuhause Describing your home Prepositions with accusative and dative Einheit 3: Ein Tag in meinem Leben Talking about what you do on a typical day Using reflexive and separable verbs Einheit 4: Zu Tisch! Discussing traditional German meals Giving opinions in the past tense Einheit 5: Total vernetzt Discussing how and when you use social media and technology Using wenn clauses Einheit 6: Technologiefeind oder -freund? Discussing advantages and disadvantages of social media and technology Expressing complex opinions with dass Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 5: Ich Wien Theme: Local area, holiday and travel Startpunkt: Reiseplanung richtig machen! Describing forms of transport and making a hotel booking Using clauses and subordinate clauses with two verbs Einheit 1: Wie fahren wir nach Wien? Discussing ways of travelling and buying train tickets Comparative and superlative adjectives Einheit 2: Wo ubernachten wir? Describing accommodation and associated problems Using the demonstrative article dieser Einheit 3: Wie komme ich zur Oper? Asking for and understanding directions to sights in Vienna Using imperatives Einheit 4: Ein Wiener Schnitzel, bitte! Ordering at a restaurant Using wenn clauses with the subjunctive Einheit 5: Einkaufen in der Kï
rntner Straï
e Shopping for souvenirs Nominative and accusative adjective endings (definite and demonstrative articles) Einheit 6: Probleme im Prater Describing problems Using seit + present tense Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 6: Im Urlaub und zu Hause Theme: Local area, holiday and travel Startpunkt 1: Beliebte Reiseziele Talking about popular holiday destinations Using nach, in and an to say where you are going to Startpunkt 2: Das Wetter Talking about the weather Using werden in the present tense Einheit 1: Dein Urlaubsstil Discussing different types of holidays Using prepositions with the genitive Einheit 2: Wie war der Urlaub? Discussing holiday experiences Using the pluperfect tense Einheit 3: Urlaubsplï
ne Discussing holiday plans Using infinitive constructions with zu Einheit 4: Willkommen auf Sylt Describing places where people live Using es gibt with ein and kein Einheit 5: Meine Stadt: Vor- und Nachteile Assessing the advantages and disadvantages of where you live Saying what you could, should or would do Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 7: Rund um die Arbeit Theme: Future aspirations, study and work Startpunkt 1: Arbeiterinnen und Arbeiter Describing jobs and places of work Using masculine and feminine nouns Startpunkt 2: Was macht man bei der Arbeit? Asking and answering questions about a job Using conjunctions and intensifiers Einheit 1: Berufsbilder Understanding job descriptions Recognising sequencers Einheit 2: Mein Berufsprofil Preparing a personal profile for job applications Developing an understanding of word order with weil Einheit 3: Traum und Wirklichkeit Talking about your dream job Using a variety of tenses Einheit 4: Sprachen ï
ffnen Turen Discussing reasons for learning German and other languages Using um zu Einheit 5: Sprachen verbessern Chancen Talking about using German beyond school Using etwas plus an adjective Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 8: Eine wunderbare Welt Theme: International and global dimension Startpunkt 1: Festivals und Events Describing international festivals and events Forming questions Startpunkt 2: Der Berlin-Marathon Discussing ways of being involved in a sporting event Using prepositions with the accusative Einheit 1: Die Olympischen Winterspiele Debating the advantages and disadvantages of a global sporting event Coping with numbers and dates Einheit 2: Der Eurovision Song Contest Discussing the positive and negative aspects of a global music event Developing an awareness of adjectival nouns Einheit 3: Umwelt macht Schule Explaining what a school does to be environmentally friendly Using comparative and superlative adjectives and adverbs Einheit 4: Wie werden wir gruner? Explaining what a country can do to be environmentally friendly Using subordinate clauses Einheit 5: Kampagnen und gute Zwecke Understanding texts about international and local campaigns Developing an awareness of the passive Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Wiederholung Kapitel 1: Auf in die Schule! Kapitel 2: Zeit fur Freizeit Kapitel 3: Menschliche Beziehungen Kapitel 4: Willkommen bei mir! Kapitel 5: Ich Wien Kapitel 6: Im Urlaub und zu Hause Kapitel 7: Rund um die Arbeit Kapitel 8: Eine wunderbare Welt General conversation questions Extra: Kapitel 1-8 Grammatik Verbtabellen
Inhalt Kapitel 1: Auf in die Schule! Theme: School Startpunkt 1: So ist das Schulleben! Talking about school subjects and clothes Using verbs in the present tense Startpunkt 2: Es beginnt mit der Grundschule Talking about whats in your pencil case Using the past tense (imperfect and perfect) Einheit 1: Mit Freude in die Schule? Talking about what you are and are not looking forward to at school this year Giving opinions with reasons, using denn and weil Einheit 2: Der Schultag Describing a school day Asking and answering questions Einheit 3: Ordnung muss sein! Discussing school rules Using modal verbs: mussen, kï
nnen, durfen Einheit 4: Wissenswertes: Das Schulsystem Learning about different types of German schools Understanding a literary text Einheit 5: Wir fahren mit der Klasse weg! Talking about school exchanges and class trips Using the future tense Einheit 6: Erfolge feiern Talking about success and achievement at school Perfect tense of separable verbs Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 2: Zeit fur Freizeit Theme: Identity and culture Startpunkt: Verschiedene Freizeitaktivitï
ten Discussing leisure activities Using nouns and articles Einheit 1: Wer liest heute noch Bucher? Discussing reading habits Using some adverbs of frequency and place Einheit 2: Musik ist mein Leben Discussing music Expressing preferences using gern, lieber, am liebsten Einheit 3: Film und Fernsehen Discussing film and television Using plural nouns Einheit 4: Sport fur alle Discussing sport in Switzerland Using the conditional Einheit 5: Wir feiern! Learning about celebrations and festivals Using several tenses together Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 3: Menschliche Beziehungen Theme: Identity and culture Startpunkt: Wir machen Fotos Describing photos Reviewing adjectives Einheit 1: Auf gute Freundschaft! Talking about what makes a good friend Using possessive adjectives Einheit 2: Wir verstehen uns gut manchmal! Describing relationships Using the dative with mit Einheit 3: Mein Wochenende Discussing weekend activities Using the prepositions in and an Einheit 4: Wer ist dein Vorbild? Discussing role models Using pronouns to talk about different people Einheit 5: Damals und heute Comparing your life as a child with your life now Using modal verbs in the imperfect tense Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 4: Willkommen bei mir! Theme: Identity and culture Startpunkt 1: So ist es bei mir Describing your house and home Using irregular verbs in the present tense Startpunkt 2: Leckerbissen?! Describing food and drink items Using separable verbs Einheit 1: Herzlich willkommen! Meeting and greeting an exchange partner Applying the correct register: du or Sie Einheit 2: Rund um mein Zuhause Describing your home Prepositions with accusative and dative Einheit 3: Ein Tag in meinem Leben Talking about what you do on a typical day Using reflexive and separable verbs Einheit 4: Zu Tisch! Discussing traditional German meals Giving opinions in the past tense Einheit 5: Total vernetzt Discussing how and when you use social media and technology Using wenn clauses Einheit 6: Technologiefeind oder -freund? Discussing advantages and disadvantages of social media and technology Expressing complex opinions with dass Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 5: Ich Wien Theme: Local area, holiday and travel Startpunkt: Reiseplanung richtig machen! Describing forms of transport and making a hotel booking Using clauses and subordinate clauses with two verbs Einheit 1: Wie fahren wir nach Wien? Discussing ways of travelling and buying train tickets Comparative and superlative adjectives Einheit 2: Wo ubernachten wir? Describing accommodation and associated problems Using the demonstrative article dieser Einheit 3: Wie komme ich zur Oper? Asking for and understanding directions to sights in Vienna Using imperatives Einheit 4: Ein Wiener Schnitzel, bitte! Ordering at a restaurant Using wenn clauses with the subjunctive Einheit 5: Einkaufen in der Kï
rntner Straï
e Shopping for souvenirs Nominative and accusative adjective endings (definite and demonstrative articles) Einheit 6: Probleme im Prater Describing problems Using seit + present tense Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 6: Im Urlaub und zu Hause Theme: Local area, holiday and travel Startpunkt 1: Beliebte Reiseziele Talking about popular holiday destinations Using nach, in and an to say where you are going to Startpunkt 2: Das Wetter Talking about the weather Using werden in the present tense Einheit 1: Dein Urlaubsstil Discussing different types of holidays Using prepositions with the genitive Einheit 2: Wie war der Urlaub? Discussing holiday experiences Using the pluperfect tense Einheit 3: Urlaubsplï
ne Discussing holiday plans Using infinitive constructions with zu Einheit 4: Willkommen auf Sylt Describing places where people live Using es gibt with ein and kein Einheit 5: Meine Stadt: Vor- und Nachteile Assessing the advantages and disadvantages of where you live Saying what you could, should or would do Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 7: Rund um die Arbeit Theme: Future aspirations, study and work Startpunkt 1: Arbeiterinnen und Arbeiter Describing jobs and places of work Using masculine and feminine nouns Startpunkt 2: Was macht man bei der Arbeit? Asking and answering questions about a job Using conjunctions and intensifiers Einheit 1: Berufsbilder Understanding job descriptions Recognising sequencers Einheit 2: Mein Berufsprofil Preparing a personal profile for job applications Developing an understanding of word order with weil Einheit 3: Traum und Wirklichkeit Talking about your dream job Using a variety of tenses Einheit 4: Sprachen ï
ffnen Turen Discussing reasons for learning German and other languages Using um zu Einheit 5: Sprachen verbessern Chancen Talking about using German beyond school Using etwas plus an adjective Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 8: Eine wunderbare Welt Theme: International and global dimension Startpunkt 1: Festivals und Events Describing international festivals and events Forming questions Startpunkt 2: Der Berlin-Marathon Discussing ways of being involved in a sporting event Using prepositions with the accusative Einheit 1: Die Olympischen Winterspiele Debating the advantages and disadvantages of a global sporting event Coping with numbers and dates Einheit 2: Der Eurovision Song Contest Discussing the positive and negative aspects of a global music event Developing an awareness of adjectival nouns Einheit 3: Umwelt macht Schule Explaining what a school does to be environmentally friendly Using comparative and superlative adjectives and adverbs Einheit 4: Wie werden wir gruner? Explaining what a country can do to be environmentally friendly Using subordinate clauses Einheit 5: Kampagnen und gute Zwecke Understanding texts about international and local campaigns Developing an awareness of the passive Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Wiederholung Kapitel 1: Auf in die Schule! Kapitel 2: Zeit fur Freizeit Kapitel 3: Menschliche Beziehungen Kapitel 4: Willkommen bei mir! Kapitel 5: Ich Wien Kapitel 6: Im Urlaub und zu Hause Kapitel 7: Rund um die Arbeit Kapitel 8: Eine wunderbare Welt General conversation questions Extra: Kapitel 1-8 Grammatik Verbtabellen
nnen, durfen Einheit 4: Wissenswertes: Das Schulsystem Learning about different types of German schools Understanding a literary text Einheit 5: Wir fahren mit der Klasse weg! Talking about school exchanges and class trips Using the future tense Einheit 6: Erfolge feiern Talking about success and achievement at school Perfect tense of separable verbs Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 2: Zeit fur Freizeit Theme: Identity and culture Startpunkt: Verschiedene Freizeitaktivitï
ten Discussing leisure activities Using nouns and articles Einheit 1: Wer liest heute noch Bucher? Discussing reading habits Using some adverbs of frequency and place Einheit 2: Musik ist mein Leben Discussing music Expressing preferences using gern, lieber, am liebsten Einheit 3: Film und Fernsehen Discussing film and television Using plural nouns Einheit 4: Sport fur alle Discussing sport in Switzerland Using the conditional Einheit 5: Wir feiern! Learning about celebrations and festivals Using several tenses together Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 3: Menschliche Beziehungen Theme: Identity and culture Startpunkt: Wir machen Fotos Describing photos Reviewing adjectives Einheit 1: Auf gute Freundschaft! Talking about what makes a good friend Using possessive adjectives Einheit 2: Wir verstehen uns gut manchmal! Describing relationships Using the dative with mit Einheit 3: Mein Wochenende Discussing weekend activities Using the prepositions in and an Einheit 4: Wer ist dein Vorbild? Discussing role models Using pronouns to talk about different people Einheit 5: Damals und heute Comparing your life as a child with your life now Using modal verbs in the imperfect tense Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 4: Willkommen bei mir! Theme: Identity and culture Startpunkt 1: So ist es bei mir Describing your house and home Using irregular verbs in the present tense Startpunkt 2: Leckerbissen?! Describing food and drink items Using separable verbs Einheit 1: Herzlich willkommen! Meeting and greeting an exchange partner Applying the correct register: du or Sie Einheit 2: Rund um mein Zuhause Describing your home Prepositions with accusative and dative Einheit 3: Ein Tag in meinem Leben Talking about what you do on a typical day Using reflexive and separable verbs Einheit 4: Zu Tisch! Discussing traditional German meals Giving opinions in the past tense Einheit 5: Total vernetzt Discussing how and when you use social media and technology Using wenn clauses Einheit 6: Technologiefeind oder -freund? Discussing advantages and disadvantages of social media and technology Expressing complex opinions with dass Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 5: Ich Wien Theme: Local area, holiday and travel Startpunkt: Reiseplanung richtig machen! Describing forms of transport and making a hotel booking Using clauses and subordinate clauses with two verbs Einheit 1: Wie fahren wir nach Wien? Discussing ways of travelling and buying train tickets Comparative and superlative adjectives Einheit 2: Wo ubernachten wir? Describing accommodation and associated problems Using the demonstrative article dieser Einheit 3: Wie komme ich zur Oper? Asking for and understanding directions to sights in Vienna Using imperatives Einheit 4: Ein Wiener Schnitzel, bitte! Ordering at a restaurant Using wenn clauses with the subjunctive Einheit 5: Einkaufen in der Kï
rntner Straï
e Shopping for souvenirs Nominative and accusative adjective endings (definite and demonstrative articles) Einheit 6: Probleme im Prater Describing problems Using seit + present tense Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 6: Im Urlaub und zu Hause Theme: Local area, holiday and travel Startpunkt 1: Beliebte Reiseziele Talking about popular holiday destinations Using nach, in and an to say where you are going to Startpunkt 2: Das Wetter Talking about the weather Using werden in the present tense Einheit 1: Dein Urlaubsstil Discussing different types of holidays Using prepositions with the genitive Einheit 2: Wie war der Urlaub? Discussing holiday experiences Using the pluperfect tense Einheit 3: Urlaubsplï
ne Discussing holiday plans Using infinitive constructions with zu Einheit 4: Willkommen auf Sylt Describing places where people live Using es gibt with ein and kein Einheit 5: Meine Stadt: Vor- und Nachteile Assessing the advantages and disadvantages of where you live Saying what you could, should or would do Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 7: Rund um die Arbeit Theme: Future aspirations, study and work Startpunkt 1: Arbeiterinnen und Arbeiter Describing jobs and places of work Using masculine and feminine nouns Startpunkt 2: Was macht man bei der Arbeit? Asking and answering questions about a job Using conjunctions and intensifiers Einheit 1: Berufsbilder Understanding job descriptions Recognising sequencers Einheit 2: Mein Berufsprofil Preparing a personal profile for job applications Developing an understanding of word order with weil Einheit 3: Traum und Wirklichkeit Talking about your dream job Using a variety of tenses Einheit 4: Sprachen ï
ffnen Turen Discussing reasons for learning German and other languages Using um zu Einheit 5: Sprachen verbessern Chancen Talking about using German beyond school Using etwas plus an adjective Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Kapitel 8: Eine wunderbare Welt Theme: International and global dimension Startpunkt 1: Festivals und Events Describing international festivals and events Forming questions Startpunkt 2: Der Berlin-Marathon Discussing ways of being involved in a sporting event Using prepositions with the accusative Einheit 1: Die Olympischen Winterspiele Debating the advantages and disadvantages of a global sporting event Coping with numbers and dates Einheit 2: Der Eurovision Song Contest Discussing the positive and negative aspects of a global music event Developing an awareness of adjectival nouns Einheit 3: Umwelt macht Schule Explaining what a school does to be environmentally friendly Using comparative and superlative adjectives and adverbs Einheit 4: Wie werden wir gruner? Explaining what a country can do to be environmentally friendly Using subordinate clauses Einheit 5: Kampagnen und gute Zwecke Understanding texts about international and local campaigns Developing an awareness of the passive Lese- und Hï
rtest Mundlicher Test Schreibtest Wï
rter Wiederholung Kapitel 1: Auf in die Schule! Kapitel 2: Zeit fur Freizeit Kapitel 3: Menschliche Beziehungen Kapitel 4: Willkommen bei mir! Kapitel 5: Ich Wien Kapitel 6: Im Urlaub und zu Hause Kapitel 7: Rund um die Arbeit Kapitel 8: Eine wunderbare Welt General conversation questions Extra: Kapitel 1-8 Grammatik Verbtabellen